ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتس‌اپ به‌زودی ارسال تصاویر و ویدیوهای ناپدید شونده را برای اندروید ممکن می‌کند

ویژگی کاربردی ارسال تصاویر و ویدیوهای ناپدید شونده یا محتوای رسانه‌ای با امکان یکبار دیدن به‌زودی به نسخه اندرویدی واتس‌اپ بتا اضافه می‌شود. با فعال کردن آن،‌ عکس‌ها و ویدیوهای ارسال شده پس از رویت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

ویژگی کاربردی ارسال تصاویر و ویدیوهای ناپدید شونده یا محتوای رسانه‌ای با امکان یکبار دیدن به‌زودی به نسخه اندرویدی واتس‌اپ بتا اضافه می‌شود. با فعال کردن آن،‌ عکس‌ها و ویدیوهای ارسال شده پس از رویت توسط گیرنده به صورت خودکار حذف می‌شوند و تنها یکبار قابل مشاهده هستند.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک و «ویل کاتکارت»، مدیرعامل واتس‌اپ در گفتگو با وب‌سایت «WABetaInfo» تایید کرده‌اند که به‌زودی و طی ۲۴ ساعت آینده این قابلیت برای عکس‌ها و ویدیوهای ارسال شده در این پیام‌رسان فعال می‌شود. با کمک این قابلیت، محتوای تصویری ارسال شده پس از مشاهده توسط گیرنده، به صورت خودکار حذف می‌شود.

مدت‌ها بود خبرهای مختلفی در مورد این ویژگی کاربردی در واتس‌اپ منتشر شده بود. کاربران با کمک آن می‌توانند تاریخ انقضا برای عکس‌ها و ویدیوهای ارسال شده در این پیام‌رسان تعیین کنند. در واقع کاربران می‌توانند در صورت فعال شدن این قابلیت مشخص کنند عکس یا ویدیوی ارسال شده در واتساپ تا چه تاریخی قابل رویت باشد و بعد از آن تاریخ محتوای ارسال شده از چت واتس‌اپ حذف خواهد شد.

اکنون صحبت از ویژگی مشابهی می‌شود که بعد از دیدن عکس یا ویدیو،‌ رسانه ارسال شده به صورت خودکار حذف می‌شود و در واقع با استفاده از این ویژگی، عکس‌ها و ویدیوهای ارسالی در واتس‌اپ تنها قابلیت یک بار بازدید را دارند.

کاربرانی که این قابلیت برای آنها فعال شده باشد، در هنگام ارسال عکس یا ویدیو، گزینه یک بار بازدید بودن را در قسمت کپشن مشاهده می‌کنند. در صورت انتخاب گزینه آن، کاربر مقابل تنها می‌تواند یک بار ویدیو یا عکس ارسال شده را مشاهده کند. زمانی که مخاطب محتوای ارسال شده را مشاهده کرده و صفحه چت را ببندد، محتوا به صورت خودکار حذف می‌شود.

پس از آنکه محتوای ارسال شده توسط مخاطب رویت شد، ارسال کننده می‌‌تواند متوجه این موضوع شود. البته این احتمال وجود دارد که گیرنده از عکس یا محتوای تصویری اسکرین شات بگیرد یا آن را ذخیره کند که در این صورت فرستنده متوجه این موضوع نمی‌شود.

این قابلیت هم در چت‌های گروهی و هم چت‌های خصوصی قابل استفاده است. قرار است کاربران نسخه بتا اندروید طی ۲۴ ساعت آینده به قابلیت یک بار بازدید بودن عکس‌‌ها و ویدیوها دسترسی داشته باشند. کاربرانی که قابلیت مذکور را طی ساعات آینده دریافت نکرده باشند، باید منتظر بروز رسانی بعدی باشند تا برای آنها فعال شود. کاربران نسخه بتا iOS نیز بزودی به قابلیت یک بار بازدید بودن عکس‌ها و ویدیوها دسترسی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ تیر ۱۴۰۰

    والا همین آرامش هم پیام های ناپدید شونده است
    بدون اینکه بخوای
    فقط یک کلیر دیتا کنی همه اش رفته بیچاره شدی
    میگه اگه میخوای خودت یک آپ بگیر :)

مطالب پیشنهادی