ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست نصر کشور از شرکت سهامی نمایشگاه‌ها: الکامپ حداقل سه ماه دیرتر برگزار شود

رئیس شورای مرکزی نصر کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ضمن اعلام خطرهایی که برپایی نمایشگاه الکامپ برای عموم شهروندان خواهد داشت خواستار این شده که این نمایشگاه حداقل سه ماه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۳

رئیس شورای مرکزی نصر کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ضمن اعلام خطرهایی که برپایی نمایشگاه الکامپ برای عموم شهروندان خواهد داشت خواستار این شده که این نمایشگاه حداقل سه ماه دیرتر برگزار شود تا در این اوضاع اقتصادی از مخاطرات شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

«نظام‌الدین خوارزمی» با ارسال نامه‌ای به «حسن زمانی» اعلام کرده که سازمان نصر کشوری تاکنون پنج دوره متوالی نمایشگاه‌ الکامپ را برگزار کرده ولی در سال ۱۳۹۹ از برپایی این نمایشگاه منصرف شده است. او به شرایط حاد شیوع ویروس کرونا و ملاحظات ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۳۹۹ اشاره کرده و تاکید داشته که الکامپ امسال نیز قرار بر این است به پشتوانه نصر کشوری همچون سنوات گذشته در سطح متعالی برگزار شود؛ با این وجود خوارزمی تاکید کرده برپایی نمایشگاه در دوران کنونی خطرهای زیادی به همراه دارد.

خوارزمی در نامه خود نمایشگاه الکامپ را یک رویداد پرمخاطب تلقی کرده و تراکم جمعیت در آن را بیش از حد معمول دانسته است. او به آمارهای دوره قبل اشاره کرده که تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه تنها طی چهار روز به حدود ۱۰۰۰۰۰ در فضایی به وسعت ۶۵۰۰۰ متر بوده است. خوارزمی با استناد به همین استقبال و شلوغی نمایشگاه و همچنین مساله «عدم واکسیناسیون طیف گسترده‌ای از هم‌وطنان» و همچنین با اشاره به برپایی انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت طی دو ماه آینده، از مدیر نمایشگاه بین‌المللی خواسته که زمان برگزاری الکامپ بیست و ششم را به تعویق بیندازد.

خوارزمی در پایان نامه خود خواستار این شده که الکامپ در شرایطی برگزار شود که مخاطرات به همراه نداشته باشد و حداقل به مت سه ماه دیرتر برپا شود. او اعلام کرده موکول کردن زمان برپایی نمایشگاه الکامپ به تاریخی دیرتر، مشارکت حداکثری خانواده بزرگ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور را به همراه خواهد داشت و دولت جدید نیز در آن مشارکت بیشتری خواهد داشت. به گفته نایب رییس شورای مرکزی نصر کشور اگر این تعویق اتفاق بیفتد «موجب ارتقای کیفیت نمایشگاه الکامپ امسال خواهد شد.»

اردیبهشت ماه امسال بود که اعلام شد الکامپ امسال برخلاف سال گذشته به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد و این موضوع انتقاداتی در اکوسیستم استارتاپی و فناورانه کشور به همراه داشت به طوری که بر اساس تحقیقات دیجیاتو بسیاری از تیم‌های بزرگ و کوچک این حوزه قصد شرکت در نمایشگاه الکامپ امسال را ندارند. با این وجود «کاوه ثروتی» دبیر اجرایی الکامپ امسال در گفتگو با دیجیاتو عنوان کرده بود «بعید است که بتوانند زمان دیگری برای برپایی نمایشگاه بگیرند و از همین رو باید در همین مدت کوتاه شرایط برگزاری نمایشگاه را فراهم کنند.» ثروتی تاکید داشته بود که تاریخ دیگری به آنها از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی داده نشده است و از همین رو الکامپ باید در این تاریخ برگزار شود هرچند «حسین اسلامی» رئیس نصر تهران نیز به دیجیاتو گفته بود که «در نهایت جان آدم‌ها مهمتر است و اولویت اصلی ما این مساله است. در چارچوب این شرایط تمام تلاش خود را می‌کنیم که در بازه زمانی فعلی الکامپ را برگزار کنیم مگر آنکه یک دوره زمانی خاص را به صورت فیکس به ما بدهند و نه آنکه صرفا به آینده موکول کنند.»

به نظر می‌رسد نامه نصر کشوری به مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها نیز برای گرفتن یک زمان خاص و فیکس در ماه‌های آتی ارسال شده است تا تضمین برپایی نمایشگاه به صورت فیزیکی باقی بماند اما زمان آن به وقتی موکول شود که خطرات کمتری در کشور از طریق شیوع ویروس کرونا وجود داشته باشد؛ هرچند همانطور که در نامه اشاره شده مشارکت بیشتر و تغییر دولت در روزهای آینده نیز در ارسال این نامه نیز بی‌تاثیر نبوده است.

پیگیری‌‌های دیجیاتو از نصر کشور حکایت بر این دارد که این سازمان پیشنهادش برپایی الکامپ در مهر ماه و همزمان با تلکام است، مانند برخی سالهای گذشته که این دو نمایشگاه در کنار هم برپا می‌شدند. «حسن هاشمی» ریاست نصر کشوری در گفتگویی کوتاه با دیجیاتو تاکید کرده که اگر الکامپ در تیرماه برگزار شود سازمان نصر کشوری در آن شرکت نخواهد کرد.

ناگفته نماند دیروز ۷ تیرماه ۳۲ شهر قرمز کرونایی در کشور وجود داشت و امروز تعداد این آمار به ۶۳ شهر رسیده، یعنی جهشی دو برابری تنها در ظرف ۲۴ ساعت و آنطور که خبرها می‌گویند تهران (محل برپایی نمایشگاه) نیز همین امروز و فردا به صورت کامل به رنگ قرمز در خواهد آمد. بسیاری از کارشناسان این شیوع مجدد را پیک پنجم کرونا در کشور می‌دانند و برپایی چنین نمایشگاهی را در این دوران خطرناک تلقی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی