ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آفیس

جعبه ابزار: ۹ اپلیکیشن آفیس برتر برای اندروید و iOS

مجموعه اپلیکیشن آفیس به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بهره‌وری و تولید محتوا یا مدیریت داده در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه بیشتر فرایندهای مرتبط با آفیس در محیط دسکتاپ صورت می‌گیرد، اما ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

مجموعه اپلیکیشن آفیس به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بهره‌وری و تولید محتوا یا مدیریت داده در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه بیشتر فرایندهای مرتبط با آفیس در محیط دسکتاپ صورت می‌گیرد، اما نیاز به دسترسی دائمی به فایل‌ها در شرایط مختلف باعث می‌شود تا عناوین توسعه یافته برای موبایل نیز اهمیت زیادی پیدا کنند.

نام آفیس با مایکروسافت پیوند سنگینی در طول سالیان اخیر پیدا کرده است، ولی جایگزین‌های بسیاری نیز برای محصولات مایکروسافت توسط توسعه‌دهندگان گوناگون برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، عرضه شده است. اما کدام یک از اپلیکیشن‌های گفته شده می‌توانند رقیب جدی برای مایکروسافت آفیس باشند؟ در ادامه به معرفی چندین عنوان برتر در میان آن‌ها خواهیم پرداخت.

[این نوشته در تاریخ 10 تیر 1400 به‌روزرسانی شده است]

AndrOpen Office

اپلیکیشن AndrOpen آفیس، اولین پورت نرم‌افزار بسیار محبوب OpenOffice برای اندروید محسوب می‌شود. مجموعه نرم‌افزاری آفیس به طور کامل در این اپلیکیشن وجود دارد و پشتیبانی از پردازش متن، فایل‌های اکسل و ارائه‌های پاورپوینت در آن صورت می‌گیرد. همچنین برنامه جداگانه‌ای برای رسم و یک ویرایشگر معادلات نیز در دسترس کاربران قرار دارد. پردازشگر متن برای بسیاری از امور روزمره قدرت کافی را دارد و می‌تواند نیازهای طیف وسیعی از کاربران را پاسخگو باشد.

پشتیبانی از فرمت‌های مختلف و متعدد در کنار کد منبع متن باز از سایر ویژگی‌های بسیار مهم اپلیکیشن محسوب می‌شوند. کاربران می‌توانند اقدام به ذخیره‌سازی ابری فایل‌های خود در سرویس‌هایی مانند گوگل درایو، دراپ باکس و وان درایو کنند. اگرچه برخی باگ‌ها در اپ دیده می‌شود، اما رایگان بودن امکانات پایه در آن موجب شده است تا به گزینه اول در لیست ما تبدیل شود؛ البته کاربران iOS برای نصب اپلیکیشن باید مبلغ ۸ دلار را پرداخت کنند. 

 AndrOpen Office

AndrOpen Office

سازنده: Akikazu Yoshikawa قیمت: ۸ دلار / رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۷۴ و ۷۹ مگابایت زبان:

Docs to Go

Docs to Go یکی از عناوین قدیمی اپلیکیشن آفیس برای موبایل محسوب می‌شود که مدت نسبتاً طولانی از انتشار آن می‌گذرد. البته توسعه‌دهندگان اپ هنوز از آن پشتیبانی به عمل می‌آورند و آپدیت‌های جدیدی با قابلیت‌های تازه عرضه می‌کنند. در نسخه رایگان تقریباً تمامی امکانات مورد نیاز پایه یافت می‌شود و نصب و راه‌اندازی آن بسیار کم دردسر است. نسخه پولی امکان محافظت از فایل‌ها با رمز عبور، ذخیره و بارگذاری فایل از سرویس‌های ابری و همگام‌سازی با رایانه را فراهم می‌کند. شاید نتوان این اپلیکیشن را از نظر امکانات بهترین دانست اما یکپارچگی قابلیت‌ها و محیط کاربری مناسب در آن به چشم می‌خورد.

Docs To Go™ Free Office Suite

Docs To Go™ Free Office Suite

سازنده: DataViz, Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۳ و ۸۸ مگابایت زبان:

گوگل درایو

گوگل درایو از شهرت بالایی میان کاربران برخوردار است و بسیاری افراد به صورت روزمره از آن استفاده می‌کنند. مجموعه‌ای از ابزارهای آفیس شامل PDF Viewer در کنار Docs و Sheets در آن وجود دارد. اگرچه سرویس درایو به عنوان یک هاب عمل می‌کند و وظیفه اصلی آن تنها ذخیره‌سازی فایل‌ها روی فضای ابری است؛ اما می‌تواند به عنوان مدیریت‌کننده فایل‌های‌ آفیس نیز به کار گرفته شود. با باز کردن هر نوع فایل آفیسی در درایو، اپلیکیشن مخصوص به آن اجرا خواهد شد. استفاده از سرویس محبوب گوگل به صورت پیش‌فرض رایگان است اما اگر فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید می‌تواند از طرح‌های متنوع شامل ۲ دلار در ماه برای ۱۰۰ گیگابایت تا ۱۰۰ دلار در ماه برای ۱۰ ترابایت استفاده کنید. 

Google Drive

Google Drive

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۴۰ و ۲۴۱ مگابایت زبان:

مایکروسافت آفیس

مایکروسافت نیز سعی داشته از رقابت عقب نمایند و مجموعه اپلیکیشن آفیس خود را برای سیستم‌عامل‌های موبایل عرضه کرده است. اپ‌های توسعه یافته توسط مایکروسافت یکی از بهترین‌ها در زمینه خود محسوب می‌شوند و عملکرد بی‌نقصی ارائه می دهند. البته تمامی عناوین آفیس برای موبایل در دسترس نیست و تنها ورد، پاورپوینت و اکسل قابل دانلود است. بیشتر ابزارهای موجود در نسخه دسکتاپ درون اپ‌ها نیز تعبیه شده‌اند. امکان همگام‌سازی فایل‌ها با سرویس ابری وان درایو تحت مالکیت مایکروسافت هم امکان‌پذیر است. داشتن اشتراک آفیس ۳۶۵ می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را برای کاربران فراهم کند.

Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint & More

Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint & More

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۹۵ و ۳۶۹ مگابایت زبان:

OfficeSuite

یکی دیگر از عناوین قدیمی موجود در لیست، OfficeSuite است که تغییرات بسیاری نسبت به نسخه‌های اولیه را شاهد بوده است. در حال حاضر توسعه‌دهندگان برنامه سعی دارند تا طراحی آن را به گوگل درایو و وان درایو نزدیک‌تر کنند تا سرویس ابری در کنار امکانات آفیس ارائه دهند. بیشتر امکانات پایه در نسخه رایگان قابل دسترس است. نسخه پولی برنامه از اسکنر اسناد PDF، مجموعه‌ای از فونت‌ها با قابلیت پشتیبانی از ابزارهای مایکروسافت، تصحیح‌کننده غلط‌های نگارشی و پشتیبانی از فرمت‌های بیشتر را درون خود جای داده است. 

OfficeSuite - Word docs, Excel sheets, PDF files

OfficeSuite - Word docs, Excel sheets, PDF files

سازنده: MobiSystems, Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۶۰ و ۱۸۶ مگابایت زبان:

پولاریس‌ آفیس

پولاریس آفیس شباهت بسیاری به OfficeSuite دارد اما دیگر مثل گذشته محیط ساده‌ای در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. اپلیکیشن اکنون از امکانات بسیاری پشتیبانی می‌کند که جستجوی اسناد، رمزنگاری فایل‌ها و پشتیبانی از فرمت‌های متعدد برخی از آن‌ها هستند. در نسخه رایگان تبلیغات بسیاری نمایش داده می‌شود که در اشتراک پولی خبری از آن‌ها نیست. همچنین در نسخه پولی امکان پشتیبانی از سه دستگاه به صورت همزمان و استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری هم برای کاربران فراهم می‌شود. 

Polaris Office - Free Docs, Sheets, Slides + PDF

Polaris Office - Free Docs, Sheets, Slides + PDF

سازنده: Infraware Co.,Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۶۲ و ۱۵۶ مگابایت زبان:

Quip

Quip اپلیکیشن آفیس نسبتاً جدیدی است که به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است. اپلیکیشن حجمی کمی دارد اما قابلیت‌های متعددی درون خود جای داده است. امکان ویرایش اشتراکی فایل‌ها با دیگر کاربران یکی از ویژگی‌های کلیدی برنامه محسوب می‌شود. همچنین قابلیت چت همزمان با ویرایش میان کاربران امکان‌پذیر است. پشتیبانی از فایل‌های اکسل، همگام‌سازی بین دستگاه‌های مختلف، ذخیره‌سازی ابری و پشتیبانی آفلاین از سایر امکانات برنامه هستند. 

Quip: Docs, Chat, Spreadsheets

Quip: Docs, Chat, Spreadsheets

سازنده: Quip, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۴۵ و ۷۰ مگابایت زبان:

Smart Office

اپلیکیشن Smart Office در گذشته تنها به صورت پولی قابل نصب بود اما توسعه‌دهندگان برنامه تصمیم گرفتند تا امکانات پایه آن را در قالب رایگان نیز عرضه کنند. امکان باز کردن فایل‌های PDF، برخی فرمت‌های تصویری در کنار فایل‌های WMF و EMF توسط برنامه امکان‌پذیر است. محیط کاربری آن ساده و یکپارچه است و گزینه مناسبی برای کاربرانی محسوب می‌شود که انتظارات چندان زیادی ندارند. 

SmartOffice - View & Edit MS Office files & PDFs

SmartOffice - View & Edit MS Office files & PDFs

سازنده: Artifex Software Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۴۸ و ۸۰ مگابایت زبان:

WPS Office & PDF

اپلیکیشن WPS Office که ابتدا با نام Kingsoft Office عرضه شده بود، یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های‌ آفیس برای موبایل محسوب می‌شود که محبوبیت بسیاری میان کاربران دارد. برخی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد مانند مبدل فایل‌های PDF موجب شده است تا استقبال گسترده‌ای از اپ صورت بگیرد. پشتیبانی از چاپ بی‌سیم، فرمت‌های مایکروسافت و ۴۶ زبان مختلف از سایر امکانات برنامه محسوب می‌شوند. اشتراک پولی امکان دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری را فراهم می‌کند اما جایگزین‌های رایگان مانند گوگل درایو نیز درون آن در نظر گرفته شده‌اند.

WPS Office - Free Office Suite for Word, PDF, Excel

WPS Office - Free Office Suite for Word, PDF, Excel

سازنده: KINGSOFT OFFICE SOFTWARE CORPORATION LIMITED قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۲۱ و ۴۱۳ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • limonad
    limonad | ۱۱ تیر ۱۴۰۰

    گزینه‌ی آخر (wps office) یکی از بدترین تجربیاتم بود

  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    فقط wps

  • Mohammad Sadeghi
    Mohammad Sadeghi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    "حتی فونت های دلخواه تان را هم در پوشه دیتای اپ برای به کارگیری در فایل های آفیس نصب کنید."

    سلام
    میشه بگید پوشه ی دیتای پاریس آفیس کجاست؟

  • amin jafari
    amin jafari | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    WPS بنظر من از همه امکاناتش بهتره
    چون با فارسی مشکلی نداره ولی بقیه ی نموره لنگ میزنند من همه رو اندروید کارشو دیدم هم الان ک IOS دارم باهاش کار میکنم
    اها WPS قابلیت PDF هم داره

  • amin
    amin | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    این مشکل داره.این خبر.انگار صفحه سایت رو گذاشتن.خیلی نامرتبه

مطالب پیشنهادی