ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل پنجم آیپد ایر احتمالا سال آینده میلادی با نمایشگر OLED از راه می‌رسد

اپل قصد دارد یک آیپد ۱۰.۸ اینچی با نمایشگر OLED را که احتمال نسل پنجم آیپد ایر خواهد بود، در سال آینده میلادی روانه بازار کند. سپس در سال ۲۰۲۳ نوبت به دومین آیپد OLED ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل قصد دارد یک آیپد ۱۰.۸ اینچی با نمایشگر OLED را که احتمال نسل پنجم آیپد ایر خواهد بود، در سال آینده میلادی روانه بازار کند. سپس در سال ۲۰۲۳ نوبت به دومین آیپد OLED این شرکت می‌رسد تا در اختیار کاربران قرار بگیرد.

به گزارش نشریه The Elec، آیپد ۱۰.۸ اینچی اپل که باید سال آینده معرفی شود، احتمالا پنجمین نسل آیپد ایر خواهد بود. این دستگاه از یک صفحه نمایش سخت OLED استفاده می‌کند که مواد ارگانیک و غیرارگانیک را در لایه‌های جایگزین روی هم قرار می‌دهد تا از موارد ارگانیک در برابر آب و اکسیژن محافظت کند.

گزارش امروز می‌گوید اپل در سال ۲۰۲۳ به سراغ تولید چند آیپد با نمایشگر OLED می‌رود که به جای پنل سخت، پنل منعطف OLED خواهند داشت. آیپدهای ۲۰۲۳ احتمالا از فناوری LTPO استفاده می‌کنند تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پروموشن را که در حال حاضر منحصر به آیپد پرو است، در اختیار کاربران سایر آیپدهای اپل قرار دهند.

همچنین گفته شده که لایه انتشار RGB احتمالا در یک ساختار دوتایی پیاده‌سازی می‌شود تا دو لایه روی یکدیگر قرار بگیرند. خبرگزاری کره‌ای ETNews پیش‌تر در ماه مه در گزارشی گفته بود که اپل احتمالا از سال آینده در بخشی از مدل‌های آیپد از نمایشگر OLED استفاده خواهد کرد اما مشخص نشده بود که این مدل‌ها کدام‌اند.

حالا گزارش امروز با اشاره به اندازه ۱۰.۸ اینچی این تبلت احتمالا به نسخه بعدی آیپد ایر اشاره می‌کند. اپل آخرین بار آیپد ایر را پاییز پارسال معرفی کرد و شکل و شمایل تازه‌ای را به همراه تراشه قدرتمند A14 بایونیک به این دستگاه آورد.

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور اپل قبلا گفته بود که آیپد ایر جدید در سال ۲۰۲۲ با نمایشگر OLED معرفی می‌شود. اپل اخیرا آیپد پرو M1 را با نمایشگر جدید mini-LED راهی بازار کرده ولی این فناوری هنوز در دیگر محصولات اپل به کار نرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی