ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا X60
تکنولوژی

آیا نوکیا X60 با سیستم عامل هارمونی به بازار عرضه خواهد شد؟

برخی سایت‌ها امروز خبری مبنی بر عرضه گوشی نوکیا X60 با سیستم عامل هارمونی هواوی منتشر کردند. ساعاتی بعد از انتشار خبر، توییت‌هایی منتشر شد که می‌گفت نوکیا و هواوی چنین تصمیمی را تکذیب کرده‌اند. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

برخی سایت‌ها امروز خبری مبنی بر عرضه گوشی نوکیا X60 با سیستم عامل هارمونی هواوی منتشر کردند. ساعاتی بعد از انتشار خبر، توییت‌هایی منتشر شد که می‌گفت نوکیا و هواوی چنین تصمیمی را تکذیب کرده‌اند. درنهایت نوکیا با انتشار بیانیه‌ای رسمی به شایعات پایان داد و گفت چنین تصمیمی نگرفته است.

وب‌سایت «IThome» صبح امروز در گزارشی اعلام کرد HMD تصمیم گرفته در یکی از گوشی‌های آینده خود با نام‌های X60 و X60 پرو از سیستم عامل اختصاصی شرکت هواوی یعنی هارمونی استفاده کند. HMD پیش از این نیز مانند گوشی نوکیا S60 که به سیستم عامل سیمبیان مجهز شده بود، سابقه استفاده از سیستم‌های عامل دیگر گوشی‌ها را دارد اما بهره‌مندی از سیستم عامل اختصاصی هواوی کمی این شایعه را عجیب‌تر می‌کند.

با این وجود خبرگزاری چینی «Global Times» با استناد به توییت‌های منتشر شده می‌گوید که هواوی و نوکیا این موضوع را تکذیب کرده‌اند و گوشی آینده نوکیا همچنان به همراه سیستم عامل اندروید عرضه خواهد شد.

 

یکی از توییت‌‌ها به این نکته اشاره دارد که نوکیا کماکان گوشی‌های بعدی خود را با سیستم عامل اندروید به بازار عرضه خواهد کرد. در توییت دیگری نیز به این نکته اشاره شده بود که هواوی چنین خبری را تکذیب کرده و قرار نیست گوشی نوکیا با سیستم عامل این شرکت به بازار راه پیدا کند.

 

این در حالی است که در خبر منتشر شده گفته شده بود که HMD گلوبال ممکن است دو گوشی X60 و X60 پرو را در بازارهای چین به عرضه برساند و به همین دلیل استفاده از سیستم عامل هارمونی را منطقی اعلام کرده بود. این واقعیت که سیستم عامل هارمونی به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل پلی دسترسی ندارند، در کشور چین مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود زیرا به هر حال این اپلیکیشن‌ها در چین قابل دسترس نیستند.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد گوشی نوکیا X60 وجود ندارد اما شنیده می‌شود که این گوشی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت و نمایشگری با لبه‌های خمیده بهره خواهد برد. اگر مشخصات اعلام شده صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد با گوشی قابل قبولی مواجه خواهیم شد.

هواوی در کنفرانس خود تاکید کرده بود که هارمونی می‌خواهد سیستم عاملی بدون مرز در دنیای پلتفرم‌های مختلف باشد. به همین منظور هواوی امیدوار است که هزینه پایین‌تر استفاده از این سیستم عامل توسعه‌دهندگان را به سمت هارمونی جذب کند. استفاده از هارمونی ۲.۰ هیچ هزینه‌ای ندارد و هواوی از سال گذشته دسترسی به این سیستم عامل را برای تمام توسعه‌دهندگان دنیا آزاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی