ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه کاین توربو GT معرفی شد؛ سریع‌ترین کاین تاریخ با شتاب 3.3 ثانیه

پورشه یک عضو جدید به خانواده کاین کوپه اضافه کرد. این عضو توربو GT نام دارد و قرار است نقش یک مدل پرچمدار را ایفا کند. این مدل تازه‌وارد در رده‌ای بالاتر از تریم‌های توربو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پورشه یک عضو جدید به خانواده کاین کوپه اضافه کرد. این عضو توربو GT نام دارد و قرار است نقش یک مدل پرچمدار را ایفا کند. این مدل تازه‌وارد در رده‌ای بالاتر از تریم‌های توربو و توربو S E-Hybrid قرار گرفته و با حذف کوپه از نام آن، فقط با پسوند توربو GT به فروش خواهد رسید.

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که کاین توربو GT حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نیروبخش این کراس‌اوور کوپه قدرتمند همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی معروف پورشه است که با بروزآوری‌های صورت گرفته در میل‌لنگ، توربوشارژر، سیستم مکش، اینترکولر و نصب اگزوز تیتانیومی سبک‌تر اکنون می‌تواند 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بد نیست اشاره کنیم این ارقام در مقایسه با خروجی موتور کاین توربو به ترتیب 90 و 80 واحد بیشتر هستند.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‎‌های پورشه کاین GT را گیربکس هشت سرعته تیپترونیک بر عهده دارد. این گیربکس در همکاری با سیستم AWD هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کند.

با توجه به قوای محرکه مذکور، اگرچه توربو GT قوی‌ترین عضو خانواده خود نیست، ولی عنوان سریع‌ترین کاین تولیدی و یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان را در اختیار دارد. این مدل جدید برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند تنها 3.3 ثانیه زمان است. برای مقایسه باید گفت مدل توربو S E-Hybrid که 680 اسب بخار قدرت دارد، به خاطر وزن بیشتر صفر تا صد را در زمان 3.8 ثانیه محقق می‌کند. این رقم برای نسخه توربو 3.9 ثانیه است.

کاین توربو GT در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به نهایت سرعت 299 کیلومتر در ساعت را دارد که آن هم در مقایسه با حداکثر سرعت 285 کیلومتر برای مدل توربو بیشتر است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، توربو GT حال سریع‌ترین کاین تاریخ به شمار می‌رود.

به موازات ارتقای پیشرانه، پورشه در سیستم تعلیق کاین توربو GT نیز بازنگری‌های انجام داده است. برای نمونه ارتفاع این نسخه در مقایسه با مدل توربو کوپه 17 میلیمتر پایین‌تر بوده و شاسی و همچنین سیستم‌های کنترلی آن به طور اختصاصی تنظیم شده‌اند؛ ضمن اینکه تعلیق این نسخه 15 درصد سفت‌تر است.

تایرهای مخصوص از دیگر ویژگی کاین توربو GT هستند. این تایرها توسط شرکت ایتالیایی پیرلی توسعه یافته‌اند. پورشه تاکید می‌کند سیستم‌های دیگری چون مدیریت فعال سیستم تعلیق (PASM)، کنترل داینامیک شاسی (PDCC)، مدیریت فرمان و فرمان‌پذیری اکسل عقب در توربو GT اختصاصی هستند.

به منظور بهبود هندلینگ، پورشه کاین توربو GT از تایرهایی با 1 اینچ پهنای بیشتر سود می‌برد، زاویه کمبر نیز به 0.45 درجه رسیده و در سیستم توزیع گشتاور برداری بازنگری‌هایی انجام شده تا امکان دستیابی به نسبت‌های قفل بالاتر ممکن باشد.

به گفته پورشه در سیستم ترمز کامپوزیت کربن نیز که بصورت استاندارد موجود است، تغییراتی صورت گرفته و توربو GT قدرت توقف‌پذیری بیشتری دارد. این شرکت آلمانی مدعی است عملکرد توربو GT در پیست معروف نوربرگ‌رینگ ارزیابی شده و لارس کرن راننده تست کمپانی توانسته رکورد 7:38.9 را در جهنم سبز ثبت کند. این رکورد در مقایسه با رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربرگ‌رینگ که به آئودی RS Q8 تعلق دارد، حدود 4 ثانیه بهتر است.

از نظر طراحی بیرونی، نباید انتظار یک فیس‌لیفت را برای توربو GT داشت، البته پورشه سعی کرده با اعمال تغییراتی خفیف این مدل را از دیگر اعضای خانواده متمایز کند. از جمله این تغییرات باید به مواردی مثل ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در سپر و اسپویلر حاضر در دماغه اشاره کنیم. رنگ خاکستری شمالی که تصاویر مدل مجهز به آن ضمیمه این مطلب شده، هم مخصوص توربو GT است.

سقف کاین توربو GT از فیبر کربن ساخته شده، قسمت‌های دیگری مثل رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و اسپویلر متحرک عقب جنسی از این ماده گران‌قیمت دارند. به گفته پورشه این اسپویلر هنگام خارج شدن نیروی رو به پایینی (downforce) برابر با 40 کیلوگرم ایجاد می‌کند.

پورشه کاین توربو GT روی رینگ‌های 22 اینچی با طراحی منحصر بفرد حرکت می‌کند

در داخل کابین هم دامنه تغییرات محدود است و به مواردی مثل تزئیناتی با جنس آلکانتارا، صندلی‌های اسپرت و پنل‌های مشبک ویژه خلاصه می‌شود. در این بین سیستم اینفوتینمنت ارتقا یافته و توربو GT اولین مدلی است که با سیستم اینفوتینمنت جدید پورشه راهی بازار می‌شود. این سیستم از نظر عملکرد و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی وضعیت بهتری دارد.

و اما زمان عرضه و قیمت؛ پورشه کاین توربو GT از هم اکنون قابل سفارش است. روند تحویل سفارشات مشتریان در بریتانیا از پاییز پیش رو و در ایالات متحده از سال آینده آغاز خواهد شد. برای این کراس‌اوور هیجان‌انگیز قیمتی برابر با 143,910.00 پوند و 182,150 دلار تعیین شده است. ناگفته نماند پورشه قصد دارد در فستیوال سرعت گودوود که هفته آینده برگزار می‌شود، کاین توربو GT را معرض دید عموم قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • bijani
    bijani | ۲۲ تیر ۱۴۰۰

    یه شاسی به این جثه زیر ۴ ثانیه واقعا شگفت انگیز.واقعا کشور آلمان چندتا برند ابرقدرت خودروسازی داره که هر کدوم واسه خودشون ابهتی دارن.بنز .بی ام و .ائودی .پورشه .فولکس واگن.مگه اونا چکار می‌کنه.که ما تیبا می‌سازیم اونا کاین و پورشه تایکان

  • GT
    GT | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    خیلی گرونه ههههه

مطالب پیشنهادی