ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستیار هوشمند گوگل
تکنولوژی

دستیار هوشمند گوگل بدون اطلاع کاربران صدای آن‌ها را ضبط می‌کند

نمایندگانی از گوگل می‌گویند، دستیار هوشمند این شرکت گاهی بدون اطلاع کاربر و حتی زمانی که دستیار هوشمند فعال نیست، می‌تواند صدای کاربر را ضبط کند. ظاهرا کارمندان گوگل بعضا به صداهای ضبط شده گوش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

نمایندگانی از گوگل می‌گویند، دستیار هوشمند این شرکت گاهی بدون اطلاع کاربر و حتی زمانی که دستیار هوشمند فعال نیست، می‌تواند صدای کاربر را ضبط کند. ظاهرا کارمندان گوگل بعضا به صداهای ضبط شده گوش می‌دهند.

به گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «IndiaToday»، نمایندگان گوگل به هیئتی از دولت هند این اطلاعات را منتقل کرده‌اند. البته گوگل نیز پیش از این چنین موضوعی را تایید کرده بود. اما این منابع آگاه ادعا می‌کنند که دستیار هوشمند گوگل حتی در مواقعی که کاربران از این ابزار هوشمند استفاده نمی‌کنند و دستیار هوشمند را فراخوانی نکرده‌اند نیز می‌تواند صدای کاربر را شنود کرده و آن را به راحتی ضبط کند.

دستیار هوشمند گوگل

گوگل پیش از این ادعا کرده بود که کارمندان این شرکت برای بهبود فناوری تشخیص گفتار دستیار هوشمند گوگل برای زبان‌های مختلف به مکالمات ضبط شده گوش می‌دهند. البته به گفته گوگل تنها بخشی از صدا برای کارمندان آن قابل دسترسی است و آن‌ها به مکالمات حساس کاربران گوش نمی‌دهند. با این حال، نحوه تمایز مکالمات حساس و عمومی توسط گوگل مشخص نیست. همچنین باید عنوان کرد که در سال ۲۰۱۹ یکی از بازرسان گوگل اطلاعات صوتی محرمانه‌ای را به یک رسانه خبری بلژیکی ارائه کرده بود.

علاوه بر این، درباره این موضوع که چرا دستیار هوشمند گوگل بدون فراخوانی توسط کاربران نسبت به ضبط صدا اقدام می‌کند، هیچ توضیحی ارائه نشده است. همانطور که می‌دانیم دستیار گوگل برای شروع کار خود به شنیدن جمله "Hey Google" یا "OK Google" نیاز دارد اما اگر موارد اشاره شده در این خبر صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد گوگل قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران خود را نقض کرده است. در سیاست‌های گوگل آمده‌ است:

«گاهی اوقات، دستیار هوشمند ممکن است صدای اطراف خود را به درستی تشخیص ندهد و علی رغم میل کاربران فعال شود. در صورت مواجهه با چنین اتفاقی، به دستیار اعلام کنید: «Hey Google، that was not for you» و دستیار آخرین چیزی که به گوگل ارسال کرده بود را حذف خواهد کرد.»

باید در نظر داشت که مکالمات کاربران با دستیار هوشمند گوگل در هر زمانی قابل حذف شدن است. اما مشخص نیست این داده‌ها شامل مواردی که در مورد آن صحبت شده و ادعا می‌شود بدون اطلاع ضبط شده‌اند نیز می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی