ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا بیش از ۸۰۰ نوآوری خود را در دسترس عموم قرار می‌دهد

مدیر ناسا طی بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۸۰۰ نوآوری نرم‌افزاری توسعه یافته توسط این نهاد در دسترس عموم قرار گرفته که شامل مستندات مربوط به ماموریت‌های ناسا روی زمین، مریخ و ماه می‌شود.  انتشار ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

مدیر ناسا طی بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۸۰۰ نوآوری نرم‌افزاری توسعه یافته توسط این نهاد در دسترس عموم قرار گرفته که شامل مستندات مربوط به ماموریت‌های ناسا روی زمین، مریخ و ماه می‌شود. 

انتشار عمومی محصولات رایانه‌ای ناسا در راستای برنامه تبادل فناوری (Technology Transfer) صورت گرفته که مدیریت و راهبرد آن توسط بخش فناوری ماموریت‌های فضایی انجام می‌شود. ناسا همچنین می‌گوید که دسترسی مالیات‌دهندگان آمریکایی به فناوری‌های توسعه‌یافته و مورد استفاده توسط این نهاد بسیار حائز اهمیت است. 

محیط نرم‌افزار TetrUSS

ناسا دستورالعمل ویژه‌ای برای استفاده از فناوری‌های انتشار یافته منتشر کرده است که نحوه تعامل افراد و شرکت‌ها با آن‌ها را مشخص می‌سازد. همچنین نهادهایی که علاقه به دریافت مجوز و استفاده تجاری از محصولات ناسا را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت آن، درخواستی برای کسب مجوز ثبت نمایند. اگر درخواست توسط ناسا مورد تایید قرار گیرد، نماینده دولتی با شرکت متقاضی مذاکراتی را برای نهایی کردن توافق نامه انجام خواهد داد.

ناسا تاریخچه طولانی در همکاری با گروه‌ها و شرکت‌های خارج از مجموعه خود دارد. یکی از مشهورترین نمونه‌های چنین روندی، برنامه «TetrUSS» است که در ابتدا توسط مهندسان ناسا برای بهبود طراحی فضاپیماها مورد استفاده قرار گرفت و اکنون به صورت گسترده به عنوان ابزاری برای ساخت هواپیما، قطار، خودرو و حتی ساختمان‌ها مطرح می‌شود. در سوی دیگر پتانسیل کاربرد به عنوان ابزاری برای بهبود بهره‌وری توربین‌های بادی را هم دارد. 

محیط برنامه WorldWind

ناسا همچنین روی پروژه «WorldWind» نیز فعالیت داشته که برای تجسم گرافیکی داده‌ها کاربرد دارد و اکنون توسط گارد ساحلی ایالات متحده جهت تفسیر اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها و حسگرها استفاده می‌شود. ابزار مذکور توانسته به محققان در درک بهتر تاثیرات آب و هوا روی منابع آب تازه در کنار مدیریت ذخایر آبی، کمک کند. 

یکی دیگر از برنامه‌های بسیار کاربردی توسعه‌یافته توسط ناسا، ابزار محاسبه نیازمندی‌های سیستم‌های خورشیدی از نظر ابعاد، تعداد سلول‌ها سوختی و خورشیدی در کنار باتری‌ها است که شامل کدهایی برای تحلیل هواپیماهای خورشیدی نیز می‌شود. سایر نرم‌افزارهای قابل دانلود ناسا در زمینه‌هایی مانند آزمایش سیستم‌ها، هوانوردی، پردازش تصویر و داده و سیستم‌های خود مختار قرار دارند. به زودی یک نشست مجازی از سوی ناسا برای ارائه توضیحات بیشتر پیرامون برنامه تبادل فناوری و پاسخ به سوالات علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی