ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی استودیو بازی‌سازی Nixxes را خریداری کرد

قسمت سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرده که به تازگی مالکیت کامل استودیوی بازی‌سازی «Nixxes» را با سابقه فعالیت بیش از ۲۰ سال در زمینه توسعه بازی در اختیار گرفته است. اقدام اخیر سونی می‌تواند در ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

قسمت سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرده که به تازگی مالکیت کامل استودیوی بازی‌سازی «Nixxes» را با سابقه فعالیت بیش از ۲۰ سال در زمینه توسعه بازی در اختیار گرفته است. اقدام اخیر سونی می‌تواند در افزایش عناورین بازی‌های انحصاری پلی استیشن نقش پررنگی داشته باشد.

اکنون استودیو Nixxes به جمع استودیوهای بازی‌سازی مجموعه پلی‌ استیشن افزوده می‌شود و می‌تواند از فناوری‌های انحصاری سونی برای ساخت عناوین با کیفیت استفاده کند. «هرمن هالست»، سرپرست استودیوهای پلی استیشن درباره توافق اخیر سونی گفته است:

«من احترام زیادی برای Nixxes قائل هستم و برای همکاری با تیم باتجربه آن‌ها بسیار هیجان دارم تا جزئی از جامعه توسعه‌دهندگان بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی شوند. آن‌ها علاقه زیادی برای بهبود بازی‌ها و ارائه بهترین تجربه ممکن برای گیمرها دارند. این استودیو به عنوان دارایی بسیار با ارزش در مجموعه استودیوهای سونی، نقش ایفا خواهد کرد و می‌تواند به تیم ما برای تمرکز روی اهداف بسیار مهم شامل ارائه محتوای منحصربه‌فرد با بالاترین کیفیت مقدور برای پلی استیشن، کمک کند.»

استودیوی Nixxes به عنوان یک مجموعه هلندی از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را شروع کرده و دفتر اصلی آن در شهر اوترخت واقع شده است. تخصص آن‌ها در پورت بازی‌ها برای پلتفرم‌های مختلف است اما طراحی و توسعه بازی نیز در لیست وظایف آن‌ها دیده می‌شود. از جمله آثار این استودیو می‌توان به نسخه ایکس باکس ۳۶۰ بازی Rise of the Tomb Raider اشاره کرد. همچنین در پروژه ساخت Marvel's Avengers نیز همکاری داشته‌اند.

تاکنون جزئیات مالی توافق اخیر سونی منتشر نشده است. به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد در آینده استودیوهای بیشتری را در تصاحب خود قرار دهد. برخی گزارش‌های غیر رسمی خبر از مذاکرات سونی با Bluepoint Games می‌دهند که سابقه توسعه نسخه بازسازی شده Demon's Souls را در کارنامه دارد. چندی پیش نیز بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی موفق شده بود با خریداری شرکت فنلاندی Housemarque، لیست استودیوهای پلی استیشن را گسترش دهد.

رقابت سونی و مایکروسافت در عرضه بازی‌های انحصاری در ماه‌های اخیر شدت بسیاری گرفته است. سونی برای اولین بار پس از سالیان طولانی، عناوین اختصاصی پلی استیشن مانند Horizon Zero Dawn و Days Gone را از طریق فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز برای ویندوز عرضه کرده است و قصد دارد در آینده موارد بیشتری را به لیست پشتیبانی خود در این سیستم عامل اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۱ تیر ۱۴۰۰

    😍

مطالب پیشنهادی