ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویوو روی توسعه گوشی عجیبی مجهز به دوربین پهپادی با قابلیت پرواز کار می‌کند

ویوو ظاهرا روی توسعه موبایلی متفاوت و عجیب کار می‌کند که دوربین آن از بدنه دستگاه جدا می‌شود و مانند یک مینی‌ پهپاد می‌تواند به پرواز دربیاید و تصویربرداری کند. مستندات پتنت ثبت شده ویوو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

ویوو ظاهرا روی توسعه موبایلی متفاوت و عجیب کار می‌کند که دوربین آن از بدنه دستگاه جدا می‌شود و مانند یک مینی‌ پهپاد می‌تواند به پرواز دربیاید و تصویربرداری کند.

مستندات پتنت ثبت شده ویوو در مورد این گوشی هوشمند نشان می‌دهد که یک مینی پهپاد اختصاصی در بدنه گوشی قرار گرفته است. ماژول دوربین این گوشی دارای چهار پروانه، دو دوربین دوگانه، سه سنسور مجاورت مادون قرمز و یک باتری اضافی است. وبلاگ LetsGoDigital تصویری از این پتنت به اشتراک گذاشته تا نحوه کارکرد این گوشی عجیب و غریب را نشان دهد.

 

با این وجود که گوشی مفهومی ویوو قرار است برای عکاسی و فیلمبرداری پرواز کند، احتمال برخورد آن با سایر اجسام زیاد خواهد بود و این شرکت به همین منظور سعی کرده با استفاده از سنسورهای مجاورت از برخورد گوشی با موانع جلوگیری کند. همچنین دوربین دستگاه، هنگام پرواز می‌تواند موقعیت خود را تغییر دهد که با این وجود انتظار می‌رود یک دوربین در جلوی ماژول و دیگری در بالای آن قرار بگیرد.

ویوو پتنت این دستگاه را در اداره جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده و در حالی که هم اکنون پهپادهای عکسبردار و فیلمبردار زیادی در بازار وجود دارد، اولین تولید‌کننده‌ای است که از یک مینی پهپاد در گوشی موبایل استفاده می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد یک مشکل وجود داشته باشد. ماژول دوربین برای قرار گرفتن در داخل گوشی باید کوچکتر و سبک‌تر باشد، بنابراین وزش باد ممکن است آن را از مسیر خارج کرده و تصاویر را نیز تار به ثبت برساند. با این حال باید دید ویوو برای حل این مشکل چه راه‌حلی را به کار خواهد گرفت.

طبق تصاویر ارائه شده در این پتنت، به نظر می‌رسد این گوشی در پنل پشتی خود فاقد دوربین اختصاصی خواهد بود، بنابراین هر زمانی که قصد عکاسی داشته باشید، باید دوربین آن را به پرواز در بیاورید. البته ممکن است این گوشی [در صورت وجود] بیشتر برای تحقیقات کاربرد داشته باشد.

اکثر نوآوری‌های مربوط به گوشی‌ها توسط شرکت‌های تولیدکننده مستقر در چین ارائه می‌شود. اما به خاطر داشته باشد که ارائه پتنت دوربین پرنده گوشی از سوی ویوو به این معنا نیست که چنین دستگاه به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی