ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریکسون: تعداد کاربران شبکه ۵G تا پایان ۲۰۲۱ به بیش از ۵۸۰ میلیون نفر می‌رسد

تعداد کاربران شبکه ۵G در سراسر جهان تا پایان سال جاری میلادی احتمالا از ۵۸۰ میلیون نفر فراتر رود و تا سال ۲۰۲۶ میلادی به ۳/۵ میلیارد نفر خواهد رسید. به نظر می‌رسد چین با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

تعداد کاربران شبکه ۵G در سراسر جهان تا پایان سال جاری میلادی احتمالا از ۵۸۰ میلیون نفر فراتر رود و تا سال ۲۰۲۶ میلادی به ۳/۵ میلیارد نفر خواهد رسید. به نظر می‌رسد چین با ۱.۱۷ میلیارد کاربر در آن سال صدرنشین شود.

جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی شرکت اریکسون نشان می‌دهد که نسل بعدی فناوری شبکه موبایل در شرف تبدیل شدن به سریع‌ترین پلتفرم پذیرفته شده است که روزانه یک میلیون مشترک تحت پوشش شبکه ۵G قرار می‌گیرند.

شبکه ۵G

سرمایه گذاری اولیه چین در ۵G و همچنین دسترسی بیشتر مصرف‌کنندگان به گوشی‌های مقرون به صرفه‌ای که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، باعث شده تا محققان نقطه عطف بسیار خوبی را برای آن پیش‌بینی کنند. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ گوشی ۵G مختلف توسط شرکت‌های تولیدکننده معرفی شده است.

طبق گفته شرکت اریکسون، تعداد کاربرانی که از گوشی‌های ۵G استفاده می‌کنند در سه ماهه اول سال جاری ۷۰ میلیون نفر رشد کرده است و تا پایان سال ۲۰۲۶ حدود ۶۰ درصد از جمعیت جهان تحت پوشش شبکه ۵G قرار خواهند گرفت.

با توجه به رشد کشور چین، شمال شرقی آسیا با پیش بینی ۱.۴ میلیارد مشترک تا سال ۲۰۲۶، بیشترین تعداد پایگاه شبکه ۵G را خواهد داشت. با این حال آمریکای شمالی با ۸۴ درصد و پس از آن بازارهای شورای همکاری خلیج فارس با ۷۳ درصد بیشترین میزان نفوذ شبکه ۵G را خواهند داشت.

به گفته شرکت اریکسون، افزایش نیاز کاربران به شبکه‌های ارتباطی در میان همه‌گیری جهانی ویروس کرونا منجر به رشد شبکه ۵G در سال‌های آینده شده است. همچنین تقاضای بسیار زیاد مصرف‌کنندگان برای پوشش بهتر در محیط‌های داخلی نیز باعث افزایش توجهات به نسل پنجم شبکه‌های موبایل شده است.

«مارتین ویکتورین» رئیس اریکسون در سنگاپور، برونئی و فیلیپین گفت:

«۵G ضمن اینکه نقشی اساسی در تحول دیجیتال شرکت‌ها خواهد داشت تجربه متحول کننده‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند. کشور سنگاپور به عنوان یکی از اولین بازارهای جهان که شبکه مستقل ۵G دارد، از جدیدترین فناوری‌های این شبکه بهره‌مند خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی