ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توسعه سیستم راکتی استخراج آب برای سکونت در ماه [تماشا کنید]

همکاری جدیدی بین کمپانی‌های تکنولوژی فضایی به نتیجه‌ای برای مهاجرت انسان به فضا رسیده است. این همکاری منجر به ابداع روشی برای استخراج آب از کره ماه شده است. شرکت فضایی Masten ،Honeybee Robotics و ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

همکاری جدیدی بین کمپانی‌های تکنولوژی فضایی به نتیجه‌ای برای مهاجرت انسان به فضا رسیده است. این همکاری منجر به ابداع روشی برای استخراج آب از کره ماه شده است. شرکت فضایی Masten ،Honeybee Robotics و Lunar Outpost سیستم استخراج راکتی را تولید کرده‌اند که می‌تواند یخ و آب را از خاک ماه جدا کند.

با تصاویر و نقشه‌هایی که با ماهواره‌ها از کره ماه تهیه کردند، مشخص شد که در مناطق خاصی از این کره آب و یخ به طور فراوان یافت می‌شود. این فضاپیما در ماموریت خود یخ و سنگ‌های یکی از این مناطق را با حرارت مستقیم ذوب می‌کند. با ایجاد یک محفظه فشار روی سطح ماه و حفر آن تا عمق دو متر، این دستگاه می‌تواند در یک سال چیزی حدود ۴۲۰ هزار کیلوگرم از آب ماه را استخراج کند.

ذراتی که در این فرآیند از سطح ماه بلند می‌شوند، درون محفظه فشار به سمت بالا حرکت می‌کنند. داخل این ماه‌نورد سیستم وکیومی طراحی شده است که می‌تواند ذرات یخ و آب را از خاک ماه جدا کند. استخراج آب یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های بشر برای سکونت در ماه و در نهایت سایر کره‌های فرازمینی است.

استخراج آب از قمر زمین می‌تواند حضور با ثباتی را روی آن رقم بزند. می‌توان از این آب برای آشامیدن، سوخت فضاپیما و سایر منابع حیاتی مورد نیاز انسان استفاده کرد. همچنین از این روش می‌توان برای استخراج سایر مواد درون سنگ و خاک ماه مانند اکسیژن و متان نیز استفاده کرد.

شرکت مستن گفته که بیش از یک دهه روی طراحی و تولید این ماه‌نورد وقت گذاشته است و با شبیه‌سازی سنگ‌های ماه در آزمایشگاه‌ها، توانسته داده‌های مورد نیاز برای استخراج آب از ماه را تهیه کند. این شرکت ادعا می‌کند که سیستمی که طراحی کرده می‌تواند نسبت به دریل‌ها مقرون به صرفه‌تر و حتی حمل و نقل آن تا ماه راحت‌تر باشد.

در نهایت باید گفت که همچنان تاثیرات محیط زیستی این استخراج‌های عظیم مشخص نشده است و باید منتظر تاییدیه سازمان‌های مربوطه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehdibayati
    mehdibayati | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

    بسیارعالی
    https://arsanet.org/web-design/

مطالب پیشنهادی