ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها
تکنولوژی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها ربطی به فیلترینگ ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها که اعلام شده دو هفته دیگر در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، گفته که این طرح ربطی به فیلترینگ ندارد اما فضای مجازی کشور که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها که اعلام شده دو هفته دیگر در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، گفته که این طرح ربطی به فیلترینگ ندارد اما فضای مجازی کشور که به حال خود رها شده را مدیریت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام «مرتضی آقا تهرانی» با اشاره به اینکه برخی به خاطر به خطر افتادن منافع‌شان مردم را از فیلترینگ و مسائلی از این دست می‌ترسانند و مطالب دروغ عنوان می‌کنند، گفته که طرح مجلس ارتباطی با فیلترینگ ندارد: «کجای دنیا به غیر از ایران این‌ است که در فضای مجازی از خارج از کشور هر کاری خواستند انجام دهند، بتوانند آن را انجام دهند؟ اکنون به واقع فضای مجازی به حال خودش رها شده‌ است، اما با طرحی که به صحن مجلس خواهیم برد، آن را مدیریت خواهیم کرد.»

آقا تهرانی برای رهاشدگی فضای مجازی از ایام انتخابات ریاست جمهوری مثال زد و گفت: «به عنوان مثال در شب انتخابات ریاست‌جمهوری که تبلیغات برای کاندیداها ممنوع است و رسانه‌های داخلی و صداوسیما تبلیغات انجام نمی‌دهند، اما آمریکا و صهیونیست‌ها در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دستشان باز است و می‌توانند هرکاری که می‌خواهند انجام دهند. ما برای این موضوع برنامه‌های بسیاری داریم و ۳۰ ماده قانونی نوشته‌ایم.»

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی که منافعشان به خطر افتاده و مردم را به دروغ می‌ترسانند، اضافه کرد: «به مردم گفته شده که قرار است تمام پیام‌رسان‌ها فیلتر شود و آن‌ها را به دروغ از این موضوع ترسانده‌اند. من از رسانه‌ها و مردم خواستارم مواردی که در رابطه با این طرح در سامانه مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده را مشاهده کنند و به عنوان یک مسلمان و انسان عاقل تشخیص دهند که آیا ما داریم مردم را فیلتر می‌کنیم یا اینکه می‌گوییم فعالیت دشمنان باید مدیریت شود؟»

آقا تهرانی در ادامه صحبت‌هایش گفت وقتی اینترنت گران می‌شود پنج برابر از مردم پول دریافت می‌شود، در حالی که این موضوع قابل مدیریت است و باید پول از پلتفرم‌ها گرفته شود، نه مردم. در همین رابطه نیز کارهای خوبی انجام داده‌ایم، اما منافع برخی در تصویب و اجرایی شدن این طرح قرار ندارد و به همین دلیل مردم، به‌خصوص جوانان را تحریک می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مردم را به مطالعه این طرح دعوت کرد و گفت: «در این راستا من از جوانان می‌خواهم که ماده‌های این طرح را بخوانند و بیشتر در رابطه با آن بدانند. پس از آن اگر تشخیص دادند که این طرح به ضرر آن‌ها و کشور است با آن مخالفت کنند، اما اگر این طرح را درست ارزیابی کردند دیگر در مقابل ما ایستادگی و مخالفت نکنند.»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با این‌که چه زمانی قرار است که طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها به صحن مجلس برود هم گفت: «مجلس به مدت دو هفته تعطیل است و به دلیل این تعطیلی فرصت کرده‌ایم که به مشهد بیاییم و با مردم مشهد به گفت‌وگو بنشینیم، اما این طرح در نوبت قرار دارد و پس از آغاز به کار مجلس، آن را به صحن مجلس خواهیم آورد.»

اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در حالی صورت گرفته که بسیاری از فعالان حوزه فناوری، نسبت به طرح ارائه شده توسط مجلس انتقادات متعددی وارد کرده‌اند که جدیدترین آن‌ها مربوط به نصر تهران است. نصر تهران از مجلس درخواست کرده که این طرح را کنار بگذارد زیرا اجرای آن منجر به کوتاهی سقف پرواز کسب‌وکارهای فناورانه ایرانی و ناامیدی شهروندان خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamid23
    hamid23 | ۱۲ تیر ۱۴۰۰

    تمام هدف اینه اینجا مثل کره شمالی کنن قدم به قدم

مطالب پیشنهادی