ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شورای استخراج بیت‌کوین: مصرف انرژی سبز برای ماینینگ به ۵۶ درصد رسید

صنعت جهانی استخراج بیت کوین در طول سه‌ماهه منتهی به ژوئن ترکیب میزان مصرف برق پایدار خود را بیش از دو برابر کرده و آن را به حدود ۵۶ درصد رسانده است. با این حساب، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

صنعت جهانی استخراج بیت کوین در طول سه‌ماهه منتهی به ژوئن ترکیب میزان مصرف برق پایدار خود را بیش از دو برابر کرده و آن را به حدود ۵۶ درصد رسانده است. با این حساب، صنعت رمزارزها حالا یکی از پایاترین صنایع جهان محسوب می‌شود.

به گزارش «شورای استخراج بیت‌کوین» (BMC)، میزان استفاده از انرژی‌های سبز در استخراج بیت کوین در سه‌ماهه قبل از آن حدود ۳۶ درصد بوده است. صنعت رمزارزها در چند ماه اخیر به اتهام اثرات زیست‌محیطی زیر شدیدترین حملات قرار داشته ولی حالا به نظر می‌رسد که اوضاع در حال بهتر شدن است.

شورای استخراج بیت کوین که یک مجمع داوطلبانه و آزاد از شرکت‌های استخراج‌کننده و فعال در دنیای رمزارزهاست، با هدف افزایش شفافیت و آگاهی‌رسانی به جامعه تشکیل شده و در اولین گزارش فصلی خود بر دو موضوع تمرکز کرده است: مصرف برق و ترکیب انرژی‌های پایا.

این شورا می‌گوید برای تهیه گزارش خود اطلاعات مربوط به انرژی‌های پایا را از بیش از ۳۲ درصد از شبکه‌های جهانی بیت‌کوین گردآوری کرده است. نتایج این داده‌ها نشان می‌دهد که اعضای شورا هم‌اکنون با ترکیب ۶۷ درصدی از انرژی‌های پایا در حال استفاده از انرژی برق هستند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با اشاره به موضوع نگران‌کننده مصرف سوخت‌های فسیلی توسط بیت‌کوین، چندی پیش فروش خودروهای این شرکت با بزرگ‌ترین رمزارز بازار را متوقف کرد. این خبر در کنار سخت‌گیری‌های دولت چین علیه استخراج‌کنندگان بیت‌کوین باعث ریزش شدیدی در بازار رمزارزها شد.

ماسک قبلا گفته بود که اگر شبکه استخراج بیت‌کوین حداقل ۵۰ درصد از انرژی مصرفی خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کند، تسلا دوباره به پذیرش این رمزارز خواهد پرداخت. ولی بعید است که چنین اتفاقی به این زودی‌ها رقم بخورد.

«مایکل سیلور»، مدیرعامل شرکت «مایکرواستراتژی» و عضو شورای استخراج بیت‌کوین از انتشار این گزارش ابراز خرسندی کرده و تاکید دارد که صنعت رمزارزها داوطلبانه با هم همکاری کرده‌اند تا این اطلاعات مهم را در اختیار مردم و قانون‌گذاران قرار دهند. به باور او این گزارش می‌تواند ابهامات موجود در مورد ماهیت و میزان مصرف انرژی بیت‌کوین را از بین ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی