ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای رقابت شدیدتر با سونی، سنسورهای دوربین جدیدی می‌سازد

سامسونگ در چند وقت اخیر با افزایش سرمایه‌گذاری در واحد تصویربرداری، تمرکز خود روی دوربین‌ها را افزایش داده است. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سنسورهای تصویری جدیدی است که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

سامسونگ در چند وقت اخیر با افزایش سرمایه‌گذاری در واحد تصویربرداری، تمرکز خود روی دوربین‌ها را افزایش داده است. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سنسورهای تصویری جدیدی است که کمک زیادی به رقابت این شرکت با سونی در بازار دوربین خواهد کرد.

طبق گزارش ارائه شده از سوی SamMobile، برند System LSI بازوی تجاری سامسونگ که سنسور دوربین‌های ISOCELL را تولید می‌کند، قصد دارد مبلغ بسیار زیادی را برای بهبود عملکرد محصول و گسترش کارهای خود در بازار دوربین سرمایه‌گذاری کند. با این وجود سامسونگ می‌تواند طی چند سال آینده خط تولید سنسورهای دوربین پیشرفته‌تری از جمله سنسورهای جدید ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL را برای رقابت با سونی راه‌اندازی کند. طبق این گزارش، سامسونگ قصد دارد شکاف به وجود آمده را کاهش داده و بازار دوربین‌ها را با اختلاف ۱۰ درصدی نسبت به شرکت ژاپنی تصاحب کند.

بازار دوربین

سامسونگ و سونی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده سنسور دوربین موبایل جهان محسوب می‌شوند. محصولات آن‌ها تقریبا توسط تمام برندهای گوشی موبایل از جمله اپل، ایسوس و شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال سونی ۴۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و در مقایسه با سامسونگ (۲۹ درصد) همچنان پیشرو بازار جهانی سنسورهای محسوب می‌شود.

سامسونگ در ابتدا با راه‌اندازی دوربین‌های ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL خود در سال ۲۰۱۸ شروع به عرضه گسترده سنسورهای پیشرفته‌تر دوربین کرد. پس از آن، اولین سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی جهان را با اندازه ۱/۱.۳۳ اینچ راه‌اندازی کرد و در اوایل خرداد ماه سامسونگ نسخه بهتری از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خود با عملکرد بهتر در شرایط کم نور را به بازار عرضه کرد. همچنین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی نسل دوم ISOCELL این شرکت در حال حاضر بین بهترین‌های جهان قرار دارد.

گفته می‌شود در آینده نیز این شرکت سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL را برای گوشی‌های هوشمند وارد بازار خواهد کرد. همچنین عنوان شده است که این سنسور از فناوری ترکیب‌ پیکسل‌ ۱۶ در ۱ پیکسل و فیلمبرداری با وضوح 8K بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی