ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش سهم پردازنده‌های اینتل و ویندوز ۷ در جدیدترین گزارش استیم

برخلاف روندی که پردازنده‌های AMD در ماه‌های گذشته در میان کاربران استیم تجربه کردند، جدیدترین گزارش استیم از کاهش سهم ۱.۷۲ درصدی این تراشه‌ها خبر می‌دهد. بنابراین پردازنده‌های اینتل توانسته‌اند پس از مدت‌ها، افزایش سهم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

برخلاف روندی که پردازنده‌های AMD در ماه‌های گذشته در میان کاربران استیم تجربه کردند، جدیدترین گزارش استیم از کاهش سهم ۱.۷۲ درصدی این تراشه‌ها خبر می‌دهد. بنابراین پردازنده‌های اینتل توانسته‌اند پس از مدت‌ها، افزایش سهم را میان کاربران استیم تجربه کنند.

طبق گزارش ماه ژوئن استیم، پردازنده‌های AMD برای اولین بار از دسامبر سال گذشته میلادی با کاهش سهم مواجه شده‌اند و حالا سهمی برابر ۲۸.۴۱ درصد دارند، در حالی که در گزارش قبلی این سهم به ۳۰.۱ درصد رسیده بود.

اگرچه پردازنده‌های AMD فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کنند، اما اینتل هم با کاهش قیمت پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم توانسته عملکردش را بهبود دهد و محبوبیتش را میان کاربران استیم بیشتر کند.

پردازنده‌های اینتل استیم

یکی از دلایل کاهش سهم AMD در میان کاربران استیم می‌تواند مربوط به کمبود پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ در بازار باشد. مدیرعامل این کمپانی چند وقت پیش از بهبود وضعیت در آینده خبر داد، بنابراین اگر سهم AMD دوباره به بالای ۳۰ درصد برسد، چندان جای تعجبی نخواهد داشت.

از پردازنده‌ها به سراغ کارت‌های گرافیک می‌رویم، جایی که انویدیا بدون هیچ دردسری حکمرانی می‌کند. بیشترین افزایش سهم در ماه ژوئن مربوط به کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2060 با ۰.۹۹ درصد می‌شود. گرافیک GTX 1060 هم با افزایش سهم ۰.۹۳ درصدی در بالاترین رتبه لیست به چشم می‌خورد.

کارت گرافیک جدید RTX 3070 با افزایش ۰.۰۴ درصدی سهم توانسته به جمع ۱۵ کارت گرافیک برتر اضافه شود. کارت گرافیک RTX 3060 هم افزایش سهم ۰.۲۷ درصدی را تجربه کرده است. در مقابل سهم کارت‌های گرافیک RX 580 و RX 570 به ترتیب کاهش ۰.۲۹ و ۰.۱۹ درصدی داشته‌اند.

یکی از موارد تقریبا عجیب در گزارش اخیر، کاهش سهم ویندوز ۱۰ و افزایش سهم ویندوز ۷ است. ویندوز ۱۰ کاهش سهم ۲.۵۱ درصدی را تجربه کرده، در حالی که سهم ویندوز ۷ با رشد ۲.۹۱ درصدی روبه‌رو شده است. با وجود معرفی ویندوز ۱۱ و همچنین انتشار اولین پیش نمایش آن، به نظر می‌رسد کاربران هنوز علاقه‌ای به ترک ویندوز ۷ ندارند.

در نهایت باید گفت که اطلاعات استیم کاملا دقیق نیستند اما همچنان می‌توان برای بررسی وضعیت پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک و سیستم عامل‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی