ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام به دنبال ورود قدرتمند به بازار لپ‌تاپ است: رقابت با اپل سیلیکون از سال ۲۰۲۲

مدیرعامل کوالکام، «کریستیانو امون» معتقد است که این شرکت در سال آینده با دانش استارتاپ Nuvia تراشه‌هایی برای لپ‌تاپ‌ها تولید خواهد کرد که می‌توانند به رقابت مستقیم با اپل سیلیکون بروند. او همچنین درباره موضع ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

مدیرعامل کوالکام، «کریستیانو امون» معتقد است که این شرکت در سال آینده با دانش استارتاپ Nuvia تراشه‌هایی برای لپ‌تاپ‌ها تولید خواهد کرد که می‌توانند به رقابت مستقیم با اپل سیلیکون بروند. او همچنین درباره موضع کوالکام پیرامون مهاجرت اپل به سمت مودم‌های اختصاصی خودش صحبت کرده است.

به گزارش رویترز، آقای امون می‌گوید کوالکام می‌تواند بهترین تراشه بازار را داشته باشد، چون تیمی از متخصصان را جذب کرده که پیش‌تر روی تراشه‌های اپل کار می‌کردند. این تیم همان شرکت Nuvia است که توسط گروهی از طراحان تراشه اپل تاسیس شده بود و چندی قبل با مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار به کوالکام پیوست.

کوالکام فروش تراشه‌های اختصاصی لپ‌تاپ Nuvia را از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌کند. انتظار داریم که این تراشه از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه باشند و عمر باتری بالایی ارائه کنند. کوالکام می‌خواهد به جای استفاده تحت مجوز از طراحی هسته‌ها، مثل اپل به‌طور کامل تراشه‌ها را خودش تولید کند تا قابلیت رقابت با اپل سیلیکون را داشته باشد. البته اگر آرم بتواند CPU بهتری طراحی کند، کوالکام از معماری‌های این شرکت بهره‌مند خواهد شد تا همچنان بهترین تولیدکننده تراشه‌های بازار بماند.

اپل در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشتریان کوالکام است و مودم تمام مدل‌های آیفون ۱۲ را از این شرکت دریافت می‌کند. با این حال، گفته می‌شود که کوپرتینویی‌ها مشغول ساخت مودم‌های اختصاصی خودشان هستند تا در سال ۲۰۲۳ آن‌ها را در آیفون‌های جدید به کار بگیرند.

امون به موضوع تلاش اپل برای طراحی مودم اختصاصی هم اشاره کرد و آن را مترادف با از دست دادن یکی از مشتریان بزرگ کوالکام دانست. با این حال مدیرعامل کوالکام گفت که تجربه چند ده ساله آن‌ها در زمینه طراحی تراشه باعث می‌شود بقیه به سختی بتوانند به رقابت با این شرکت بپردازند و فناوری‌های مشابهی ارائه کنند.

امون همچنین افزود که جای خالی هواوی تقریبا به اندازه فرصت تجاری همکاری با اپل است. به عبارت دیگر گفته شد که کوالکام می‌تواند زیان اتمام همکاری با اپل را از طریق حضور فعالانه‌تر در بازار قطعات گوشی‌های اندرویدی جبران کند و از تحریم آمریکا علیه هواوی بهره‌مند شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی