ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتیجه یک نظرسنجی: ۹۰ درصد کارمندان اپل خواستار ادامه دورکاری هستند

بسیاری از کارمندان اپل می‌خواهند به دورکاری و کار از داخل خانه ادامه دهند و نگرانند که اگر اپل تغییری در شرایط بازگشت به محیط کار ایجاد نکند، بسیاری از همکارانشان این شرکت را ترک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

بسیاری از کارمندان اپل می‌خواهند به دورکاری و کار از داخل خانه ادامه دهند و نگرانند که اگر اپل تغییری در شرایط بازگشت به محیط کار ایجاد نکند، بسیاری از همکارانشان این شرکت را ترک کنند.

نتایج نظرسنجی جدیدی که توسط خود کارمندان اپل طراحی شده، نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان با این گزاره که «برخورداری از محیط کار منطعف برای من اهمیت بسیار زیادی دارد» شدیدا موافق بوده‌اند. آن‌ها می‌گویند منظورشان از محیط کار منعطف این است که بتوانند تا هر زمان که خواستند از داخل خانه کار کنند.

ظاهرا حدود ۱۷۴۹ نفر از کارمندان اپل در این نظرسنجی که از طریق یک کانال اسلک به اشتراک گذاشته شده، شرکت کرده‌اند. حدود ۵۸.۵ درصد از کارمندان می‌گویند نگرانند که همکارانشان به خاطر عدم انعطاف اپل این شرکت را ترک کنند. همچنین، حدود ۳۶.۷ درصد اعلام کرده‌اند که ممکن است خودشان هم دیگر مایل به ادامه همکاری با اپل نباشند.

دورکاری اپل

کارمندان اپل نتایج این نظرسنجی را در تاریخ ۱۴ ژوئن به تیم کوک، مدیرعامل و «دیردره اوبرایان»، رئیس بخش کارمندان اپل فرستاده‌اند. در کنار این گزارش، ویدیویی از شهادت ۲۴ کارمند اپل هم ضمیمه شده که مزایای دورکاری را در آن توضیح داده‌اند. در شرایط حاضر حتی کارمندانی که نمی‌خواهند برای همیشه از خانه کار کنند هم با توجه به شیوع گونه دلتا ویروس کرونا خواستار انعطاف بیشتری در سیاست‌های اپل هستند.

با این حال، اوبرایان در تاریخ ۳۰ ژوئن تاکید کرده بود که این شرکت مدل کاری ترکیبی را انتخاب کرده، چون دیدارهای چهره به چهره برای فرهنگ و آینده اپل اهمیت بسیار زیادی دارند. طبق برنامه اپل کارمندان باید در هفته ۳ روز در محل کار حضور داشته باشند و در صورت تمایل دو روز دورکاری کنند.

اپل در حال حاضر کارمندان خود را به دریافت واکسن تشویق می‌کند، اما پوشیدن ماسک را در دفاتر خود اجباری نکرده است. این شرکت می‌گوید پوشیدن ماسک در مکان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی برچیده شده‌اند به انتخاب خود افراد بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی