ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدن: درباره نقش داشتن دولت روسیه در حمله باج‌افزاری اخیر مطمئن نیستیم

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن به آژانس‌های اطلاعاتی این کشور دستور داده که به دنبال منشاء حمله باج‌افزاری پیچیده اخیر باشند. بایدن گفته هنوز چیزی بطور قطعی مشخص نیست، اما طبق ارزیابی‌های اولیه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن به آژانس‌های اطلاعاتی این کشور دستور داده که به دنبال منشاء حمله باج‌افزاری پیچیده اخیر باشند. بایدن گفته هنوز چیزی بطور قطعی مشخص نیست، اما طبق ارزیابی‌های اولیه دولت روسیه در آن نقشی نداشته است.

دیروز یک شرکت امنیتی به نام «Huntress Labs» اعلام کرد که گروه روسی REvil مسئول حمله باج‌افزاری اخیر است، گروهی که FBI ماه گذشته میلادی بخاطر حمله به بزرگترین تامین‌کننده گوشت قرمز دنیا یعنی JBS SA سرزنش کرد. اما شاید دولت روسیه در حملات اخیر نقشی نداشته باشد.

جو بایدن که برای تبلیغ برنامه واکسیناسیون دولتش اخیرا به ایالت میشیگان سفر کرده، درباره این حمله سایبری صحبت کرد. رئیس جمهور ایالات متحده گفت هنوز بطور دقیق مشخص نیست که چه فردی پشت حملات اخیر بوده:

«ما مطمئن نیستیم. تفکر اولیه این بود که دولت روسیه در آن نقشی ندارد، اما هنوز در این زمینه مطمئن نیستیم.»

بایدن همچنین گفت که به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دستور داده که درباره این حمله باج‌افزاری تحقیق کنند و اگر مشخص شود که روسیه در آن نقش داشته، به چنین حملاتی پاسخ می‌دهد.

بایدن اواسط ماه گذشته میلادی با رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرد و از وی خواست مانع از حملاتی شود که از روسیه صورت می‌گیرند. رئیس جمهور آمریکا همچنین نسبت به عواقب ادامه حملات هشدار داد.

امروز خلاصه‌ای از ارزیابی‌های حملات اخیر در اختیار بایدن قرار می‌گیرد:

«اگر این حمله با اطلاع یا نتیجه کار دولت روسیه بوده باشد، به پوتین گفته‌ام که به آن پاسخ خواهیم داد.»

در حمله اخیر، هکرها فناوری نرم افزار مدیریت شرکت آمریکایی «Kaseya» را به سرقت بردند. آن‌ها ابزار این کمپانی به نام VSA را که توسط کمپانی‌های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، تغییر دادند. در ادامه هکرها فایل‌های مشتریان را رمزگذاری کردند. نزدیک به ۲۰۰ مشتری Kaseya در آمریکا قربانی حمله اخیر شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی