ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ داستان نابودی HTC

داستان شکست کمپانی HTC از آن قبیل داستان‌هایی است که دانستش برای هر مدیر بلند و بالایی، لازم است. کمپانی معروفی که به کمک گوگل اولین گوشی اندرویدی یعنی «HTC Dream» را روانه بازار کرد تا پاسخی به آیفون کوپرتونشین‌ها داده باشد. اما موفقیت این شرکت محبوب چندان طول نکشید اکنون با نگاهی به بازار، اصلا نامی از HTC نمی‌بینیم. در این ویدیو به سراغ داستان نابودی HTC رفته‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

کمپانی HTC در مقطعی حتی به پادشاه دنیای اندروید هم بدل شده بود، اما غرق شدن در پیروزی گریبان این کمپان را گرفت. همه چیز تا سال ۲۰۱۱ خوب پیش می‌رفت و HTC توانسته بود خود را به عنوان برندی مطرح در دنیا تبدیل کند و به نوعی بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به سیستم‌عامل اندروید به شمار رود. زمانی که سامسونگ سهم بازار کمتری از رقیب تایوانی خود داشت و برند گلکسی به شهرت برند دیزایر نرسیده بود.

تایوانی‌ها تقریبا هر کاری که دلشان می‌خواست با محصولات خود می‌کردند. بدنه‌های یک‌پارچه از فلز و باتری غیر قابل تعویض، نمایشگر‌های سوپر ال‌سی‌دی جذاب و رابط کاربری «HTC Sense» که طراحی واقع‌گرایانه اپل را به دنیای اندروید معرفی کرده بود، همگی از ویژگی‌های برتر این برند خوش‌نام بودند.

HTC

مشکلی که HTC داشت، پاسخ دیرهنگام به تغییر و شرط‌بندی بزرگ روی وفاداری کاربران به برند خود بود. این کمپانی خیال می‌کرد که می‌تواند همچون اپل تمامی کاربران را برای همیشه پیش خود نگه دارد و این HTC است که تصمیم می‌گیرد چه چیزی برای کاربر اهمیت دارد. اما زمانه آن روی خوشی که به اپل در مسیر خود نشان داده بود را به این کمپانی نداد و کاربران زودتر از چیزی که HTC تصورش را می‌کرد راهشان را جدا کرند. ظهور برند‌های چینی مانند شیائومی و هواوی با گوشی‌های قدرتمند و ارزان و همچنین تجربه کاربری و پکیچ هیجان‌انگیزتر سامسونگ با سری گلکسی و نوت باعث شد کاربران خیلی زود از HTC دست بکشند و به اردوی رقیب بپیوندند.

HTC که دیر از خواب غفلت بلند شده بود، تلاشی کرد با ایجاد کمپین یک میلیارد دلاری با نام «HTChange» و استخدام چهره اول سینما در سال ۲۰۱۳ یعنی «Robert Downey Junior» دوباره برند زمین‌خورده‌اش را بر سر زبان‌ها بیندازد. کمپینی که اصلا نتیجه نداد و در مقاطعی حتی مورد تمسخر کاربران قرار گرفت.

در نهایت این کمپانی در کلاف سردگم خود گم شد و گوگل بخش اعظمی از بخش موبایل تایوانی‌ها را خرید. در ویدوی فوق از جزئیات بیشتر شکست HTC صحبت می‌کنم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohamad Fazeli
    Mohamad Fazeli | ۲۵ دی ۱۴۰۰

    الان u11دارم الان ۶ ساله داره کار میکنه تاحالا ۱ بار هنگ نکرده دیگه باطریش یکم ضعیف شده که اونم طبیعیه کاش میشد گوشی های بهتری از این برند وارد بازار ایران بشه واقعا قطعات گوشی با کیفیت هستن چون من خودم تعمیر کار گوشی هستم حتی لنز دوربین این گوشی از یاقوت ساخته شده

  • Mohamad Fazeli
    Mohamad Fazeli | ۲۵ دی ۱۴۰۰

    با سلام بنده ۱۰ سال اچ تی سی داشتم Htc فرقش با بقیه گوشی ها این بودکه ۱۰ سال جلوتر بود . سرعت اینترنت .دانلود و اپلود . محافظ صفحه . شخصی سازی اطلااعات عالی . و اینکه به نظر میرسه ظاهر گوشی قدیمی باشه اما باز هم بهت از گوشی های دیگست من هر چی میرم گوشی بخرم چه سامسونگ چه برندهای دیگه همه زخیم هستن یا دوربینشون زیادی از گوشی زده بیرون

  • فرداد فتحی
    فرداد فتحی | ۱۱ آذر ۱۴۰۰

    من HTC e9 plus دارم 5 سال پیش خریدم هنوز داره خیلی خوب کار می کنه CPU خیلی خوبی داره و اصلا هنگ نمی کنه و دوربینش که عالیه.

  • Mohsen
    Mohsen | ۱۵ تیر ۱۴۰۰

    دوربین ۴ مگا پیکسلی اچ تی سی وان فوق العاده بود ، و همینطور رابط کاربری فوق العاده جذابی داشت.

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

    هیهات یاهو، افسوس اچ تی سی، تاسف نوکیا

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.