ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس آمریکا راننده‌ای را به‌خاطر نصب دیش استارلینک روی کاپوت خودرو جریمه کرد

پلیس بزرگراه کالیفرنیا اخیرا راننده یک تویوتا پریوس را به خاطر نصب دیش استارلینک روی کاپوت خودرو جریمه کرده است. پلیس می‌گوید نصب این دیش در وسط کاپوت میدان دید راننده را اشغال می‌کند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

پلیس بزرگراه کالیفرنیا اخیرا راننده یک تویوتا پریوس را به خاطر نصب دیش استارلینک روی کاپوت خودرو جریمه کرده است. پلیس می‌گوید نصب این دیش در وسط کاپوت میدان دید راننده را اشغال می‌کند و خطرناک است.

پلیس کالیفرنیا که در پستی در صفحه فیسبوک خود این خبر را به اشتراک گذاشته، در گفتگو با خبرگزاری CNBC می‌گوید راننده مدعی بوده که از این اینترنت برای کسب و کار خود استفاده می‌کرده است. با این حال، پلیس با استناد به قانونی که انسداد دید راننده با وسایل آویزان از شیشه جلو یا روی کاپوت را ممنوع کرده، دست به صدور جریمه زده است.

پلیس بزرگراه کالیفرنیا می‌گوید: «موضوع ایمنی مردم مطرح است. این اتفاقات واقعیت گشت‌های جاده‌ای‌اند. برای همه آرزوی رفت و آمد ایمن داریم.» استارلینک سرویس اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس است که تاکنون در فاز بتا در ۱۲ کشور بیش از ۷۰ هزار کاربر جذب کرده است. هزینه ماهانه این سرویس ۹۹ دلار است و کاربران برای ارتباط با ماهواره باید یک دیش ۴۹۹ دلاری خریداری کنند.

اسپیس ایکس فعلا مجوزی برای نصب دیش استارلینک روی وسایل نقلیه متحرک دریافت نکرده، اما این شرکت ماه‌هاست که به آزمایش چنین قابلیتی حداقل برای کامیون‌های بزرگ، هواپیماها و کشتی‌ها می‌پردازد. ایلان ماسک قبلا در جلسه گزارش درآمدهای اسپیس ایکس در ژانویه ۲۰۲۰ به شوخی گفته بود که دیش استارلینک را حتی می‌توانید روی خودروها بچسبانید، ولی او بعدا در توییتی اعلام کرده بود که دیش آن‌ها برای خودروهای شخصی بیش از حد بزرگ است.

مدیرعامل اسپیس ایکس هفته پیش در کنگره جهانی موبایل اعلام کرد که این شرکت از ابتدای ماه اوت عرضه جهانی اینترنت استارلینک را به جز نواحی قطبی در سایر کشورها آغاز می‌کند. آن‌ها همچنین در حال کار روی نسل بعدی دیش‌های استارلینک هستند که هزینه تولید پایین‌تری خواهد داشت. ایلان ماسک همچنین گفت انتظار دارد که رقم سرمایه‌گذاری در استارلینک پیش از رسیدن به جریان مناسبی از سودآوری به ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی