ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی ۲۴۰ میلیون دلار در قالب سهام به کارمندان خود پاداش داد

شیائومی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیئت مدیره این شرکت ۷۰.۲۳۲ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۲۴۰ میلیون دلار را به ۳۹۰۴ کارمند برتر این شرکت پاداش داده است. این افراد عمدتا مهندسان جوان، طراحان، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

شیائومی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیئت مدیره این شرکت ۷۰.۲۳۲ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۲۴۰ میلیون دلار را به ۳۹۰۴ کارمند برتر این شرکت پاداش داده است. این افراد عمدتا مهندسان جوان، طراحان، مدیران محصول و کارمندان بخش تحقیق و توسعه بوده‌اند.

به گفته شیائومی، کارمندانی که این پاداش را دریافت کرده‌اند در مناصب کلیدی شرکت مشغول به کار هستند یا از استعدادهای جوان محسوب می‌شوند. قیمت سهام این شرکت دیروز ۳.۳۷ دلار بود. بنابراین با یک تقسیم ساده می‌توانیم نتیجه بگیریم که هر کارمند به طور میانگین چیزی حدود ۶۰,۵۲۳ دلار پاداش گرفته است.

شیائومی به شکل خاص اعلام کرده که از میان این ۳۹۰۴ کارمند، حدود ۷۰۰ نفر از مهندسان جوانی بوده‌اند که برای جدیدترین برنامه مشوق استعدادهای این شرکت برگزیده شده‌اند. آن‌ها در مجموع ۱۶.۰۴۲ میلیون سهم دریافت کرده‌اند که با یک محاسبه ساده می‌توانیم میانگین رقم دریافتی هر کدام را حدود ۷۷ هزار دلار در نظر بگیریم.

پاداش شیائومی

برنامه مشوق مهندسان جوان شخصا توسط موسس و مدیرعامل شیائومی، «لی جون» برگزار می‌شود. او این ۷۰۰ نفر را از تیم‌های تحقیق و توسعه تراشه، یادگیری ماشینی، الگوریتم‌ها، توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار، رایانش ابری، معماری سیستم، سیستم عامل، یادگیری ویدیو، طراحی تعاملی و غیره انتخاب کرده است. جوان‌ترین کارمند این گروه ۲۴ سال سن دارد.

این نخستین باری نیست که شیائومی به کارمندان خود سهم پاداش می‌دهد. بر اساس گزارش‌های موجود، این شرکت در سال ۲۰۲۰ پنج بار چنین پاداش‌هایی به کارمندان خود اهدا کرده بود. در آن زمان ۵۷۹ نفر مجموعا ۱۰.۶ میلیون سهم دریافت کردند. قیمت سهام شیائومی در آن زمان ۲.۷ دلار بود و مجموع ارزش سهم‌ها ۲۸.۳ میلیون دلار برآورد می‌شد.

ارائه پاداش از طریق سهام یکی از روش‌های رایج تشویق و ایجاد انگیزه در میان کارمندان است. شرکت Gree Electric که از برندهای همکار شیائومی به حساب می‌آید، قبلا اعلام کرده بود که حدود ۱۲ هزار کارمند سهام‌دار این شرکت‌ هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی