ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گزارش تصادف و ارسال داده‌های محل سانحه در اتومبیل‌های خودران آمریکا اجباری می‌شود

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا که به اختصار با نام NHTSA شناخته می‌شود، اعلام کرده خودروسازان حاضر در بازار این کشور باید محصولات خود را به تکنولوژی گزارش تصادف و ارسال داده‌های مکانی محل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا که به اختصار با نام NHTSA شناخته می‌شود، اعلام کرده خودروسازان حاضر در بازار این کشور باید محصولات خود را به تکنولوژی گزارش تصادف و ارسال داده‌های مکانی محل سانحه مجهز کنند. این قانون شامل مدل‌هایی می‌شود که دارای سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و فناوری خودران هستند.

وقتی صحبت از فناوری خودران می‌شود، بلافاصله نام تسلا و سیستم اتوپایلوت آن به ذهن خطور می‌کند. حتما می‌دانید این خودروساز نوپا جزو شرکت‌هایی است که با جدیت فناوری خودران را دنبال می‌کند.

این کمپانی آمریکایی تمام تلاش خود را به کار بسته اتوپایلوت را از دخالت‌های راننده بی‌نیاز کرده و آن را به اولین سیستم رانندگی کاملا خودکار تبدیل نماید. اما وقوع چند تصادف منجر به مرگ کارایی این سیستم را زیر سوال برده و شماری از کارشناسان معتقدند هنوز تا زمان تکامل فناوری خودران زمان زیادی باقی مانده است.

وقوع این حوادث و گرایش روزافزون خودروسازان به سمت فناوری خودران سطح 3 از یک سو و انجام تست‌های مربوط در مسیرها و معابر عمومی از سوی دیگر، عواملی هستند که سبب شده NHTSA نصب سیستم‌های گزارش حادثه را الزامی کند. با این کار، NHTSA می‌خواهد داده‌های مربوط به این مدل‌ها و حوادث مربوطه احتمالی را گردآوری نموده و اطلاعات مناسبی از ایمنی و عملکرد آنها داشته باشد.

استیون کلیف (Steven Cliff) از مدیران NHTSA درباره تصمیم جدید این سازمان به رویترز گفته گردآوری داده این اطمینان را به افکار عمومی خواهد داد که دولت نظارت کاملی بر اتومبیل‌های خودران دارد.

تصمیم جدید NHTSA پس از آن گرفته شده که کمیته تجارت سنا با لایحه گسترش سطح دسترسی خودروسازان به خیابان‌های عمومی جهت تست مدل‌های خودران مخالفت کرده است. هر چند حامیان این لایحه معتقدند اقدام کمیته مذکور اقدامی در مقابل پیشرفت است، ولی به نظر می‌رسد در راستای نگرانی‌هایی که نسبت به مدل‌های خودران وجود دارد، انجام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی