ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون تجارت فدرال برادکام را به ایجاد انحصار غیرقانونی در بازار تراشه‌ها متهم کرد

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) شرکت برادکام را به اعمال انحصار غیرقانونی در بازار تراشه‌های پهن‌باند، تلویزیون و قطعات وای‌فای متهم کرد. این کمیسیون می‌گوید برادکام با شرکت‌های تولیدکننده و ارائه‌دهنده خدمات قرارداد انحصاری بسته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) شرکت برادکام را به اعمال انحصار غیرقانونی در بازار تراشه‌های پهن‌باند، تلویزیون و قطعات وای‌فای متهم کرد. این کمیسیون می‌گوید برادکام با شرکت‌های تولیدکننده و ارائه‌دهنده خدمات قرارداد انحصاری بسته تا از خرید تراشه سایر تامین‌کنندگان جلوگیری کند.

به گزارش وب‌سایت Gizmodo، کمیسیون تجارت فدرال علاوه بر اتهام رفتارهای ضدرقابتی در بازار فروش تراشه و قطعات، برادکام را به ایجاد تعهدات انحصاری و وفاداری برای تامین تراشه‌ها متهم کرده و می‌گوید این موضوع باعث شده رقابت برای سایر شرکت‌ها دشوار شود. FTC تقریبا با اتفاق آرا موافق محکوم کردن برادکام بود اما در نهایت یکی از اعضای جدید کمیسیون با این تصمیم مخالفت کرد.

کمیسیون تجارت فدرال می‌خواهد برادکام را از مذاکره برای چنین قراردادهایی که دسترسی به تراشه را منوط به همکاری انحصاری و وفاداری می‌داند، منع کند. به‌علاوه، قرار است تلافی‌جویی علیه شرکت‌هایی که قطعات خود را از رقبای برادکام تهیه کرده‌اند، ممنوع شود.

حالا برادکام اعلام کرده که ممکن است بتواند به توافقی با کمیسیون تجارت فدرال دست پیدا کند. البته این شرکت مدعی است که ادعاهای FTC را قبول ندارد و قانون را زیر پا نگذاشته است. منتها آن‌ها در سال‌های اخیر همواره در مذاکره با قانون‌گذاران ناکام بوده‌اند.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تلاش داشت کوالکام را بخرد، اما در نهایت کاخ سفید جلوی این معامله را گرفت. در بیانیه برادکام آمده است: «خوشحال می‌شویم که با شرایطی اساسا شبیه توافقی که بر سر همین محصولات با کمیسیون اروپا داشتیم، بتوانیم موضوع بازار پهن‌باند را با FTC حل کنیم. اگرچه قبول نداریم که عملکردمان ناقض قانون بوده و مخالف ادعای FTC درباره کسب و کارمان هستیم، ولی می‌خواهیم این مشکل را پشت سر بگذاریم و با کمک محیطی مناسب برای تغییرات دیجیتالی بتوانیم به حمایت از مشتریان‌مان بپردازیم. از سوی دیگر، خوشحالیم که تحقیقات FTC درباره کسب و کار ما بدون اقدام عملی بسته شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی