ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کناره‌گیری رسمی جف بزوس، مدیرعاملی اندی جاسی در آمازون آغاز شد

جف بزوس دقیقا پس از ۲۷ سال تصدی سمت مدیرعاملی آمازون امروز از این صندلی کنار رفت تا به‌عنوان رئیس هیئت مدیره در آمازون باقی بماند. حالا «اندی جاسی» که از سال ۲۰۰۳ مدیریت بخش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

جف بزوس دقیقا پس از ۲۷ سال تصدی سمت مدیرعاملی آمازون امروز از این صندلی کنار رفت تا به‌عنوان رئیس هیئت مدیره در آمازون باقی بماند. حالا «اندی جاسی» که از سال ۲۰۰۳ مدیریت بخش خدمات وب آمازون (AWS) را برعهده داشته، مدیرعامل این شرکت می‌شود.

امروز روز بزرگی برای آمازون است، چون برای اولین بار از زمان تاسیس خود تحت هدایت شخص جدیدی اداره خواهد شد. آمازون در طول این ۲۷ سال بحران‌های زیادی مثل حباب دات کام را پشت سر گذاشت و حالا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا شناخته می‌شود. این شرکت همچنین از طریق خدمات وب بخش عمده‌ای از خدمات زیرساخت‌های اینترنت را ارائه می‌کند.

اندی جاسی در سال ۱۹۹۷ کمی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده کسب و کار هاروارد به آمازون آمد. او از سال ۲۰۰۳ هدایت بخش خدمات ابری این شرکت را برعهده داشت اما از سال ۲۰۱۶ به عنوان مدیر اجرایی رسمی AWS معرفی شد. AWS در پایان سال ۲۰۲۰ کنترل حدود یک سوم بازار رایانش ابری جهان را در اختیار داشت که معادل مجموع سهم مایکروسافت و گوگل است. مسیر پیشرفت جاسی شبیه مسیر ارتقای «ساتیا نادلا»، مدیرعامل فعلی مایکروسافت است که پیش‌تر مدیریت کسب و کار ابری Azure را برعهده داشت.

قیمت سهام آمازون در دوران مدیرعاملی بزوس رشد خیره‌کننده‌ای داشت. او حالا ثروت‌مندترین فرد دنیاست و قصد بازنشستگی ندارد. بزوس همچنان در پروژه‌های مهم آمازون ایفای نقش می‌کند ولی حالا می‌تواند زمان بیشتری را به دو بنیاد Day One Fund و Bezos Earth Fund اختصاص دهد. به‌علاوه، او حالا فرصت کافی دارد تا تمرکز بیشتری روی بلو اوریجین و روزنامه واشنگتن پست داشته باشد.

مهم‌ترین اقدام بزوس پس از کناره‌گیری از مدیرعاملی آمازون پرواز به فضا با موشک نیو شپرد بلو اوریجین خواهد بود. او ۲۹ تیر به همراه برادرش مارک بزوس در این ماموریت شرکت می‌کند. یکی از صندلی‌های این پرواز به مبلغ ۲۸ میلیون دلار در مزایده به فروش رفته است. با این حال، جف بزوس اولین کارآفرینی نیست که به فضا می‌رود، چون «ریچارد برنسون» موسس ویرجین گلکتیک گوی سبقت را از او ربوده و قرار است ۲۰ تیر راهی فضا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی