ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی صنعت برق دلیل خاموشی‌های پیش‌بینی نشده را اعلام کرد: اوج گرفتن مصرف

سخنگوی صنعت برق با بیان این که با توجه به گرمای هوا، فاصله زیادی بین میزان مصرف برق و تولید نیروگاهی کشور ایجاد شده است، اذعان داشت با توجه به اهمیت حفظ و پایداری شبکه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۵

سخنگوی صنعت برق با بیان این که با توجه به گرمای هوا، فاصله زیادی بین میزان مصرف برق و تولید نیروگاهی کشور ایجاد شده است، اذعان داشت با توجه به اهمیت حفظ و پایداری شبکه سراسری برق مجبور به قطع برق برخی از مشترکان در خارج از زمان‌های اعلامی می‌شویم.

خاموشی‌های برق طی روزهای گذشته با نارضایتی‌های زیادی همراه بوده است. علاوه برآن قطعی‌های خارج از برنامه اعلام شده و در چند نوبت باعث شده تا گلایه‌های مردم بیشتر شود. «رجبی‌مشهدی»، سخنگوی صنعت برق ضمن عذرخواهی از مردم، با اشاره به این که روزهای گرمی را پشت سر می‌گذاریم، گفت:

«میزان نیاز مصرف کشور در حال حاضر 65 هزار و 918 مگاوات را گذرانده است. این فاصله میزان نیاز مصرف تا میزان تولید نیروگاهی کشور در حال حاضر به بیش از 10 هزار و 500 مگاوات رسیده است که خارج از توان پاسخگویی نیروگاه‌های ما است.»

او در پاسخ به این سوال که چرا برق برخی از مشترکان در خارج از زمان‌بندی اعلامی قطع می‌شود، به اهمیت حفظ و پایداری شبکه سراسری برق اشاره کرد و می‌گوید به منظور حفظ پایداری شبکه، رله‌های فرکانسی به‌کار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله‌ها به صورت خودکار به‌ کار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌‌کند.

به گفته رجبی‌مشهدی، صنعت برق از ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده کرده و با همکاری‌های خوبی که مشترکان عمده و صنایع داشته‌اند، در تلاش هستند تا فاصله ایجاد شده بین تولید و مصرف برق را مدیریت کنند.

او با بیان این که طی روزهای گذشته با توجه به فاصله‌ای که برای تولید و مصرف برق ایجاد شده، این همکاری‌ها کفایت نمی‌کند، از مردم خواست تا با صنعت برق همکاری کرده و بالاخص در بازه زمانی 12 تا 18 که اوج مصرف در کشور است، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

سخنگوی صنعت برق ابراز امیدواری کرد تا با همکاری بیشتر مردم و صنایع، شرایط برای تامین برق پایدارتر در روزهای آینده فراهم شده و خاموشی‌های اضطراری و خارج از برنامه به حداقل ممکن برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی
    علی | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    بعد تازه میگن بچه هم بیارید . شما نیاز همین ۸۵ ملیون نفر رو هم نمیتوانید تامین کنید . جمعیت زیاد بشه چه میکنید ؟
    به جای اینکه اون همه پول رو صرف ساخت یه نیروگاه بوشهر کنید که در بهترین حالت ۳۰۰۰ مگاوات تولید می‌کنه ، میتونستید کلی نیروگاه سیکل ترکیبی یا خورشیدی بزنید .
    مدریتتون رو درست کنید. این کار های تبلیغاتی مثل انرژی هسته ای و ماهواره و موشک رو بزارید کنار . تخیلی فکر نکنید . پولی که به این کار ها اختصاص میدید رو بیارید تو توسعه زیرساخت ها .

  • Sae77
    Sae77 | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    جالب این هست که اگر سرچ کنید مسئولین صنعت برق هر سال با تعجب از افزایش مصرف برق سخن میگن. ظاهرا انتظار دارن سال به سال مصرف برق کاهش پیدا کنه!!! افزایش مصرف که طبیعی هست، حالا مسائل دیگه و گرمایش جهانی هم اضافه شده، سوال اینجاست که اصلا پیش بینی برای این مسائل میشه یا تنها راه حل مسئولین تامین انرژی درخواست مصرف نکردن از مردم در گرمای 40 و 50 درجه هست؟؟

  • Kia
    Kia | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    اوج مصرفریا استخراج بیت کوین حضرات

  • realtime
    realtime | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    خو چرا ایران قطع میشه فقط؟ اون عهد نامه پاریس رو توان اجراش رو نداریم ازش خارج باید بشیم ولی از طرف یهمینجوری از نظر زیست محیطی تالابی نمونده که خشک نکرده باشن

مطالب پیشنهادی