ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژ فوق سریع ۲۰۰ واتی شیائومی احتمالا با تراشه Nuvolta از راه می‌رسد

شیائومی احتمالا برای فناوری شارژ فوق سریع ۲۰۰ واتی «HyperCharge» از تراشه دو سلولی «NU2205» توسعه یافته توسط استارتاپ چینی «Nuvolta» استفاده می‌کند. شیائومی خردادماه امسال شارژ ۲۰۰ واتی HyperCharge را که به ادعای این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

شیائومی احتمالا برای فناوری شارژ فوق سریع ۲۰۰ واتی «HyperCharge» از تراشه دو سلولی «NU2205» توسعه یافته توسط استارتاپ چینی «Nuvolta» استفاده می‌کند.

شیائومی خردادماه امسال شارژ ۲۰۰ واتی HyperCharge را که به ادعای این شرکت می‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی را در عرض ۸ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ کند، معرفی کرد. اکنون به نظر می رسد این شرکت برای توسعه فناوری شارژ سریع خود قرار است از تراشه تازه معرفی شده دو سلولی NU2205 استفاده و رویای خود را به واقعیت نزدیک کند.

استارتاپ چینی Nuvolta به تازگی نسل دوم چیپ مربوط به فناوری شارژ سریع خود یعنی NU2205 را معرفی کرده که می‌تواند توان خروجی ۱۰۰ وات را ارائه دهد. براساس گزارش‌های منتشر شده، NU2205 از معماری شارژ سریع دو سلولی ۴:۲ پشتیبانی می‌کند که شیائومی در حال توسعه چنین معماری است. بنابراین با کمک چیپ استارتاپ چینی‌ها، شیائومی می‌تواند شارژ سریع ۲۰۰ واتی را در اختیار کاربران قرار دهد.

شارژ ۲۰۰ واتی شیائومی

استارتاپ چینی Nuvolta برای تست چیپ مذکور و تازه معرفی شده خود از گوشی می ۱۱ پرو استفاده کرده است. درنتیجه گمان آن می‌رود که شارژ ۲۰۰ واتی HyperCharge توسط استارتاپ چینی NuVolta تولید شود.

به احتمال زیاد شیائومی نخستین شرکت چینی خواهد بود که از فناوری دو سلولی شارژ سریع مبتنی بر فناوری NuVolta استفاده خواهد کرد. البته به نظر می‌رسد سایر تولیدکنند‌گان چینی نیز بخواهند از فناوری Nuvolta استفاده کنند.

شیائومی نشان داده فناوری شارژ ۲۰۰ واتی می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در عرض ۸ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. البته مسلما نباید منتظر چنین زمانی برای باتری‌های با حجم بالاتر باشیم، با این حال همچنان با سرعت قابل توجهی روبه‌رو هستیم.

رقابت شرکت‌های مختلف برای توسعه فناوری شارژ سریع کماکان ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید در عمل فناوری شارژ سریع چینی‌ها چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی