ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان پورشه تایکان قطعی شد؛ علت خاموش شدن ناگهانی خودرو

کمپانی آلمانی پورشه برای اولین مدل برقی خود یعنی تایکان، فراخوان صادر می‌کند. این فراخوان در یک مشکل نرم‌افزاری که باعث می‌شود در برخی شرایط معین موتور خاموش گردد، ریشه دارد. برای حل این مشکل، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

کمپانی آلمانی پورشه برای اولین مدل برقی خود یعنی تایکان، فراخوان صادر می‌کند. این فراخوان در یک مشکل نرم‌افزاری که باعث می‌شود در برخی شرایط معین موتور خاموش گردد، ریشه دارد. برای حل این مشکل، پورشه آپدیتی نرم‌افزاری تدارک دیده که با انجام آن تغییراتی در ECU و عملکرد قطعات الکترونیکی کنترل کننده جریان نیرو اعمال می‌شود.

آنطور که پورشه به سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده (موسوم به NHTSA) گزارش کرده، فراخوان جدید شامل مدل‌های 2020 و 2021 می‎‌شود. به گفته ژرمن‌ها آپدیت نرم‌افزاری مذکور آماده‌سازی شده و مدل‌های جدید تولیدی به آن مجهز هستند، ضمن اینکه شماری از مشتریان این آپدیت را دریافت کرده‌اند.

پورشه افزوده مدل‌هایی از تایکان که اینک در نمایندگی‌های فروش هستند، قبل از تحویل به مشتریان آپدیت خواهند شد. آن دسته از مالکینی هم که دارای مدل‌های مشمول هستند، به طرق مختلف در جریان فراخوان قرار خواهند گرفت.

بلومبرگ از قول منابعی که خواسته نامشان فاش نشود، گزارش کرده پورشه در روزهای آتی فراخوان خود را به صورت رسمی رسانه‌ای می‌کند. این فراخوان پس از آن در دستور کار قرار گرفت که NHTSA در تحقیقات خود در ماه می، به قطع ناگهانی نیرو پی برد.

porsche-taycan-4s (9)

در آن مقطع زمانی NHTSA اعلام کرده بود تحقیقات از 12,146 دستگاه تایکان نشان می‌دهد موقع رانندگی با این خودرو، هر آن و در هر سرعتی این احتمال وجود دارد که موتور بدون اخطار دادن به راننده خاموش شود. جالب اینکه پورشه هم در پاسخ گفته بود تعداد تایکان‌های فروخته شده در ایالات متحده این تعداد نیست!

گفتنی است به غیر از پورشه، قبلا شرکت پولستار نیز به علت مشکلی مشابه، برای مدل 2 فراخوان صادر کرده است. تسلا نیز چندی پیش به خاطر نقص در کروز کنترل برای 285 هزار دستگاه از محصولاتش در چین فراخوان داد. البته تسلا با ارائه آپدیت نرم‌افزاری از راه دور توانست مشکلات مدل‌های مشمول را برطرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی