ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس فهرست مادربردهای سازگار با سیستم عامل ویندوز ۱۱ را منتشر کرد

مایکروسافت چندی پیش از ویندوز 11 رونمایی کرد و حالا تولیدکنندگان سخت‌افزار سخت در تلاشند تا از سازگاری کامل محصولات خود با نسخه جدید ویندوز اطمینان حاصل کنند. ایسوس هم اخیرا اعلام کرده که کدام ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

مایکروسافت چندی پیش از ویندوز 11 رونمایی کرد و حالا تولیدکنندگان سخت‌افزار سخت در تلاشند تا از سازگاری کامل محصولات خود با نسخه جدید ویندوز اطمینان حاصل کنند. ایسوس هم اخیرا اعلام کرده که کدام مادربردهای این شرکت با ویندوز ۱۱ سازگارند.

بر اساس اطلاعات رسمی موجود در وب‌سایت ایسوس، حالا می‌دانیم که کدام مادربردهای این برند از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کنند. البته ایسوس می‌گوید ویندوز 11 هنوز رسما منتشر نشده و ممکن است ناسازگاری‌هایی با بیلد پیش‌نمایش اینسایدرها وجود داشته باشد، چون مراحل ارزیابی رسمی سخت‌افزاری تکمیل نشده است.

ایسوس همچنین متذکر می‌شود که مسئولیت هرگونه ریسک و اتفاق احتمالی در صورت نصب پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ برعهده خود کاربر است. این شرکت از پذیرش هرگونه مسئولیت در قبال صدمات احتمالی ناشی از نصب ویندوز ۱۱ روی سیستم شما خودداری می‌کند. بدیهی است که نصب سیستم عامل‌های جدید، به‌خصوص در مراحل آزمایشی، خطرات خاص خودش را دارد و می‌تواند اطلاعات شما را در معرض ریسک قرار دهد.

همان‌طور که قبلا گفتیم، ویندوز ۱۱ برای نصب به حداقل یک پردازنده دو هسته‌ای ۶۴ بیتی با حداقل فرکانس پردازشی ۱ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارد. برای کسب اطلاعات کامل می‌توانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید، اما یکی از چالش‌برانگیزترین قطعات موردنیاز برای ویندوز ۱۱ تراشه TPM 2.0 است که به‌منظور ارتقای امنیت سیستم استفاده می‌شود.

تمام مادربردهای بالا TPM 2.0 دارند ولی این شرکت تاکید کرده که بهتر است خود کاربران فعال بودن این تراشه را بررسی کنند. برای بررسی فعال بودن این تراشه راهنمایی در وب‌سایت رسمی ایسوس منتشر شده که می‌تواند به شما کمک کند. همچنین پیش‌تر در مطلبی فهرست کامل پردازنده‌های اینتل و AMD را که از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کنند، به اطلاع شما رسانده بودیم. برای بررسی دقیق‌تر این پردازنده‌ها می‌توانید به صفحات مربوط به پردازنده‌های اینتل و AMD در وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ATA gamer
    ATA gamer | ۱۶ تیر ۱۴۰۰

    خدارو شکر سری h310 هست خیلی ها الان سیستم با h310 میبندن

مطالب پیشنهادی