ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

افشای یادداشت مقامات تایلند که می‌تواند کارایی واکسن کرونا سینوواک را زیرسوال ببرد

یکی از مقامات بهداشتی در تایلند در یادداشتی داخلی به این موضوع اشاره کرده که اگر کادر درمان واکسن کرونا فایزر دریافت کنند، اعتماد عمومی نسبت به واکسن چینی سینوواک کمرنگ می‌شود. ظاهرا در این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

یکی از مقامات بهداشتی در تایلند در یادداشتی داخلی به این موضوع اشاره کرده که اگر کادر درمان واکسن کرونا فایزر دریافت کنند، اعتماد عمومی نسبت به واکسن چینی سینوواک کمرنگ می‌شود.

ظاهرا در این یادداشت گفته شده کادر درمان نیز در تایلند واکسن سینوواک دریافت کنند تا در افکار عمومی این برداشت اشتباه ایجاد نشود که واکسن قوی‌تر و موثرتر برای کادر درمان و افراد خط مقدم مورد استفاده قرار می‌گیرد و واکسن‌های با کارایی کمتر برای مردم عادی استفاده می‌شود.

با وجودی  که این یادداشت به صورت داخلی تهیه شده بود،‌ اما محتوای آن رسانه‌ای شده و بسیاری از خبرگزاری‌های محلی به صورت گسترده آن را پوشش داده و خبر آن در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شده است. درنهایت «آنوتین چارنویراکول»، وزیر بهداشت تایلند نیز وجود چنین یادداشتی را تایید کرد.

واکسن کرونا سینوواک

مطالعات بالینی انجام شده نشان می‌دهد واکسن کرونا دو دوز سینوواک تا ۹۵ درصد در کاهش مرگ و میر ناشی از عفونت شدید موثر بوده و مطالعه جدید نیز از اثربخشی ۷۱ تا ۹۱ درصدی آن در مقابل گونه آلفا کووید-۱۹ خبر می‌دهد. سینوواک بعد از انتشار این خبر در مورد اثربخشی واکسن توضیحی نداده است.

با توجه به یادداشت داخلی منتشر شده، به نظر می‌رسد کارشناسان بهداشتی در تایلند از جمله مقام ارشد شورای پزشکی در این کشور نیز توجه ویژه‌ای به واکسن فایزر برای کادر درمان نشان می‌دهند.

بیش از ۶۲۴ هزار توییت طی یک روز گذشته با هشتگ «‌به کادر درمان واکسن فایزر هدیه بدهید» به اشتراک گذاشته شده است. آنوتین چارنویراکول، وزیر بهداشت تایلند می‌گوید یادداشت مربوطه فقط یک اظهار نظر شخصی است و یک هیئت از متخصصان باید در مورد سیاست واکسیناسیون تصمیم‌گیری کند. وی همچنین معتقد است که تزریق واکسن دو دوز سینوواک اثربخشی لازم را دارد و حتی فراتر از حد استاندارد است. کارشناسان تایلندی از دولت خواسته‌اند تا از انواع واکسن برای محافظت بهتر از مردم استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۵ تیر ۱۴۰۰

    توی ترکیه ۲ بار زدن، برای بار سوم واکسن چیز دیگه می‌خوان بزنن. خود دانید.

مطالب پیشنهادی