ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نصب سیستم محدودکننده سرعت خودکار در اروپا اجباری می‌شود

اتحادیه اروپا اعلام کرده تمامی خودروهای جدید تولید شده پس از سال 2022 باید به سیستم محدودکننده سرعت مجهز باشند. پایه‌های اولیه این قانون در سال 2019 بنا نهاده شد، اما به خاطر بررسی‌های بیشتر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

اتحادیه اروپا اعلام کرده تمامی خودروهای جدید تولید شده پس از سال 2022 باید به سیستم محدودکننده سرعت مجهز باشند. پایه‌های اولیه این قانون در سال 2019 بنا نهاده شد، اما به خاطر بررسی‌های بیشتر و تغییرات احتمالی قانونگذاران تصمیم گرفتند اجرای آن را به آینده موکول کنند.

به گفته روری رِید (Rory Reid) مجری سابق تاپ گیر و عضو تیم تحریریه نشریه اتوتریدر انگلستان، خودروهای تولیدی از 6 جولای 2022 (پانزدهم تیر سال آینده) باید دارای سیستم محدودیت سرعت باشند تا هنگام اجرا شدن قانون مربوطه در سال 2024 مشکلی پیش نیاید. این سیستم با کمک GPS و دوربین‌های تشخیص تابلوهای سرعت سرعت مجاز را تشخیص می‌دهد.

با آنکه تنها 12 ماه با مهلت مجاز برای نصب سیستم محدودکننده سرعت فاصله داریم، هنوز جزئیات دقیقی از این طرح در دست نیست. پیش‌بینی می‎‌شود در فاز اول، خودروها با پخش اخطارهای صوتی و تصویری و حتی کنترل پدال گاز رانندگان را به رعایت سرعت مجاز تشویق خواهند کرد.

نکته حائز اهمیت اینکه اگرچه تلاش‌ها برای کاهش تصادفات رانندگی قابل تقدیر است، اما استفاده از این شیوه می‌تواند بسیار آزاردهنده و حتی خطرناک باشد، چرا که سیستم تشخیص علایم و تابلوهای راهنمایی رانندگی همیشه به درستی کار نمی‌کند.

شاید ساکنین بریتانیا فکر کنند به خاطر مساله برگزیت (Brexit) آنها مشمول قانون محدودیت سرعت نخواهند بود، ولی این کشور هنوز به بسیاری از قوانین اتحادیه اروپا پایبند بوده و از سوی دیگر می‌خواهد در زمینه فناوری خودران جزو پیشتازان باشد. از این رو به احتمال زیاد قانون محدودیت سرعت در بریتانیا نیز اجرا خواهد شد.

در آن سوی دنیا و در آمریکا هر چند هنوز خبری از الزامی شدن نصب محدودکننده سرعت نیست، ولی به نظر می‌رسد برخی ایالت‌ها بالاخره چنین سیاستی را در پیش خواهند گرفت. شاید بدانید در گذشته این کشور محدودیت سرعت 55 مایل (88.5 کیلومتر) در ساعت را داشت و نهایت سرعت مندرج در آمپر پشت فرمان 85 مایل (136 کیلومتر) بود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی