ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات درباره عدم آنتن‌دهی موبایل به هنگام قطعی برق توضیح داد

وزیر ارتباطات در واکنش به اعتراض کاربران در خصوص عدم آنتن‌دهی موبایل به هنگام قطعی برق اعلام کرد باتری دکل‌ها تنها برای 2 ساعت پاسخگوی قطع برق هستند و پس از دشارژ کامل نیازمند 8 ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۱

وزیر ارتباطات در واکنش به اعتراض کاربران در خصوص عدم آنتن‌دهی موبایل به هنگام قطعی برق اعلام کرد باتری دکل‌ها تنها برای 2 ساعت پاسخگوی قطع برق هستند و پس از دشارژ کامل نیازمند 8 ساعت اتصال به شارژند اما در برخی نواحی شهری، برق مستمر در دسترس نیست.

با اتمام انتخابات و گرم شدن هوا دوباره شاهد قطعی‌های مکرر برق هستیم که با اعتراض مردم همراه شده است. در کنار خاموشی‌های گسترده نیز ارتباط کاربران تلفن همراه در مناطقی از تهران و سایر شهرها قطع می‌شود که همین امر نیز نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است. در همین راستا یکی از کاربران توییتر به نبود آنتن در زمان قطعی برق اعتراض کرده که آذری جهرمی در پاسخ به وی درباره این موضوع شفاف سازی کرده است.

وزیر ارتباطات در توییترش نوشت: «همه باید پاسخگو باشند. باتری دکل‌های تلفن همراه، برای ۲ساعت پاسخگوی قطع برق‌اند؛ پس از دشارژ کامل، نیازمند ۸ساعت اتصال به شارژرند تا به طور کامل شارژ شوند. متاسفانه در برخی نواحی، هشت ساعت برق مستمر شهری در دسترس نیست. در تلاش برای بهبودیم و از مشکل بوجود آمده پوزش می‌طلبیم.»

آنتن‌دهی قطع برق

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از کاربران مبنی بر این که چرا همانند دوربین‌های شهری از پنل‌های خورشیدی جهت برق رسانی به دکل‌های مخابراتی استفاده نمی‌کنید، می‌گوید مصرف یک سایت مخابراتی چند صد برابر یک دوربین شهری است و این پیشنهاد برای این که تمام سایت‌های مخابراتی با سلول خورشیدی کار کنند، عملا اجرایی نیست.

آذری جهرمی برای روشن شدن بهتر ماجرا به ابعاد شبکه ارتباطی اشاره کرد و گفت: «تنها در شهر تهران حدود ۷ هزار دکل مخابراتی وجود دارد. روشن کردن 7 هزار دیزل، جدا از عملیات نگهداری بسیار دشوار و پرهزینه، منبع آلودگی بزرگی برای تهران محسوب خواهد شد. دیزل ژنراتور تنها در سایت‌های مادر نصب شده که تعداد محدودی است.»

پیش از این نیز «آرش کریم بیگی»، مدیرعامل شاتل موبایل در گفتگویی با دیجیاتو در پاسخ به این پرسش که چرا آنتن‌ها که قاعدتا دارای باتری هستند پس از قطعی برق به مشکل می‌خورند، دلایل مختلفی از جمله عدم باتری برای آنتن‌ها، فاسد بودن باتری، عدم تعویض باتری طی سال‌ها و همچنین سرقت باتری‌ها را عامل این موضوع دانسته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sami Mj
    Sami Mj | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    آقای مجتبی آستانه خواهشا مقاله یا مطلبی که مینویسید با رعایت شئونات اخلاقی باشه ... یعنی چی که ذکر کردید با اتمام انتخابات .... بس کنید این بازی کثیف رو ... دیجیاتو یکم دقت کنید که چه مقاله هایی رو توی سایتتون میزارید . 😒

مطالب پیشنهادی