ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل، فیسبوک و توییتر: قوانین حریم خصوصی تغییر کند، از هنگ کنگ می‌رویم

شرکت‌های فناوری از گذشته با دولت هنگ کنگ اختلاف داشته‌اند و به نظر می‌رسد که تنش‌ها در حال شدت گرفتن است. فیسبوک، گوگل و توییتر در پس پرده به هنگ کنگ هشدار داده‌اند که اگر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

شرکت‌های فناوری از گذشته با دولت هنگ کنگ اختلاف داشته‌اند و به نظر می‌رسد که تنش‌ها در حال شدت گرفتن است. فیسبوک، گوگل و توییتر در پس پرده به هنگ کنگ هشدار داده‌اند که اگر این کشور جلوی تغییر قوانین حفاظت از اطلاعات را نگیرد، فعالیت‌های خود را متوقف می‌کنند. این قوانین شرکت‌ها را به خاطر نشر اطلاعات شخصی افراد و سازمان‌ها مسئول می‌شناسد.

به گزارش وال استریت ژورنال، ائتلافی از شرکت‌های فناوری موسوم به «ائتلاف اینترنتی آسیا» شامل فیسبوک، گوگل و توییتر نگرانند که با این قانون کارمندانشان به خاطر نشر اطلاعات خصوصی توسط کاربران این پلتفرم‌ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و متهم شناخته شوند.

این ائتلاف می‌گوید اقدام هنگ کنگ واکنشی کاملا نامناسب و غیرضروری است که می‌تواند به آزادی بیان آسیب وارد کند. آن‌ها در عوض پیشنهاد داده‌اند که دولت هنگ کنگ دامنه تخطی‌ها را باریک‌تر کند. کمیسر حریم خصوصی هنگ کنگ دریافت این نامه را تایید کرده، ولی می‌گوید پس از کمپین‌های «داکسینگ» اخیر که مرزهای اخلاق و قانون را زیر پا گذاشته، اجرای چنین مقرراتی لازم است.

این مسئول دولت هنگ کنگ تاکید کرده که قوانین جدید هیچ تاثیری بر آزادی بیان نخواهد داشت و دایره اجرایی آن فقط در محدوده این کشور خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که قوانین یاد شده تا پایان سال جاری به تصویب برسد.

نگرانی شرکت‌های فناوری و کارشناسان این است که قوانین جدید به مقامات طرفدار چین اجازه سرکوب مخالفان را بدهد. فعالان حامی دموکراسی در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۹ اطلاعاتی را درباره افسران پلیس و سایر مقامات دولت افشا کرده بودند.

حالا این نگرانی وجود دارد که قوانین جدید به گونه‌ای تنظیم شوند که حتی انتشار تصویر یک شخص در محیط عمومی نه تنها خود کاربر بلکه شرکت‌های فناوری را به دردسر بیندازد. با تصویب این قوانین، پاسخگو کردن پلیس در قبال اعمال خشونت یا انتقاد به اقدامات غیردموکراتیک سیاستمداران سخت‌تر از قبل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی