ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید مک‌بوک ایر نیمه اول ۲۰۲۲ با چیپ M2 اپل از راه می‌رسد

اپل سال گذشته میلادی از چیپ M1 رونمایی کرد و تا به امروز مک‌های جدید با این تراشه وارد بازار شده‌اند، اما کوپرتینویی‌ها خودشان را برای نسل جدید این چیپ آماده می‌کنند که طبق جدیدترین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل سال گذشته میلادی از چیپ M1 رونمایی کرد و تا به امروز مک‌های جدید با این تراشه وارد بازار شده‌اند، اما کوپرتینویی‌ها خودشان را برای نسل جدید این چیپ آماده می‌کنند که طبق جدیدترین اطلاعات، با نام M1X و M2 از راه می‌رسد که مدل دوم در نسل جدید مک‌بوک ایر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق اعلام یکی از منابع موثق حوزه فناوری به نام «Dylan»، مک‌بوک پرو جدید با چیپ M1X در فصل چهارم ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. انتظار می‌رود این تراشه به ۱۰ هسته مجهز شود که ۸ هسته آن پرقدرت باشند و ۲ هسته دیگر روی مصرف انرژی بهینه تمرکز کنند.

به نظر می‌رسد اپل علاقه‌ای به استفاده از این چیپ در نسل جدید مک‌بوک ایر ندارد و M1X مخصوص مک‌بوک پرو خواهد بود. کوپرتینویی‌ها بجای آن، به سراغ تراشه M2 می‌روند که عملکرد بهتری نسبت به M1 خواهد داشت.

نسل جدید مک‌بوک ایر

انتظار داریم این تراشه جدید همچنان دارای ۸ هسته پردازشی باشد، با این وجود در بخش گرافیک تغییراتی را تجربه کند. شاید چیپ M2 اپل به ۹ یا ۱۰ هسته گرافیکی مجهز شود که در مقایسه با ۷ یا ۸ هسته گرافیکی تراشه M1 قدرت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گزارشی در گذشته از افزایش فرکانس هسته‌های پرقدرت این چیپ خبر داده بود، اما هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه نداریم.

مک‌بوک ایر جدید اپل طبق گفته Dylan در نیمه اول ۲۰۲۲ از راه می‌رسد و انتظار می‌رود با رنگ‌های متنوعی و لبه‌های تخت در اختیار کاربران قرار بگیرد. این احتمال وجود دارد که با شاسی سبک‌تر، پورت شارژ مگ‌سیف و دو پورت USB 4 مواجه شویم.

از آنجایی که گفته می‌شود مک‌بوک پرو جدید با نمایشگر مینی LED از راه می‌رسد، شاید کوپرتینویی‌ها از این فناوری در مک‌بوک ایر جدید هم استفاده کنند، هرچند هنوز نمی‌توان چنین موضوعی را تایید کرد. با توجه به فاصله طولانی تا معرفی این لپ‌تاپ، باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری درباره آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی