ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اعتراف ایلان ماسک به سختی توسعه فن‌آوری کاملا خودران سطح 5

پس از افزایش تعداد مرگ و میرها به دلیل اعتماد بیش از حد به سیستم رانندگی خودران، محصولات شرکت تسلا و آغاز دور جدیدی از تحقیقات، ایلان ماسک می‌گوید که ایجاد یک سیستم رانندگی خودران ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۱

پس از افزایش تعداد مرگ و میرها به دلیل اعتماد بیش از حد به سیستم رانندگی خودران، محصولات شرکت تسلا و آغاز دور جدیدی از تحقیقات، ایلان ماسک می‌گوید که ایجاد یک سیستم رانندگی خودران 100 درصد امن دشوارتر از آن چیزی است که انتظارش را می‌کشیده.

آنطور که تجربه تسلا به عنوان خودروساز پیشتاز میدان در این فناوری نشان می‌دهد٬ به دلیل وجود متغیرهای زیادی که یک خودرو در حین حرکت باید یاد بگیرد و با شناسایی دقیق آنها از خطر جلوگیری کند، فن آوری سیستم رانندگی خودران راه بسیار طولانی را در پیش دارد.

علاوه بر توانایی شناخت خطوط، دیگر وسایل نقلیه، علائم راهنمایی رانندگی و عابرین، خودورهای خودران باید باید به طور کاملا مستقل رفتار تمامی متغیرها را یاد بگیرند تا در موقع لزوم از خود واکنش نشان دهند.

ایلان ماسک در جواب یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که به زودی نسخه بتا سیستم رانندگی خودران شرکت تسلا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد اما مشکل اصلی این سیستم یعنی یادگیری و قابلیت واکنش نشان دادن در دنیای واقعی پاشنه آشیل سیستم های رانندگی خودران خواهد بود.

در اکتبر سال 2017 میلادی یکی از متخصصین عالی رتبه شرکت جنرال موتورز در زمینه رانندگی خودران، ادعای شرکت تسلا مبنی بر اینکه در حال حاضر این شرکت به فن آوری سیستم کامل رانندگی خودران مجهز است را «یک دروغ بزرگ» خوانده بود.

در آن زمان، ایلان ماسک گفته بود که محصولات این شرکت سخت افزار مورد نیاز رانندگی کاملا خودران که سطح 5 شناخته می‌شود را دارا هستند اما هنوز از نظر نرم افزاری و هوش مصنوعی به آن سطح نرسیده‌اند.

آقای میلر در جواب ایلان ماسک گفته بود که امکان ندارد بتوان با استفاده از چند دوربین و سنسور به سطح پنج رانندگی خودران دست پیدا کرد.

در حال حاضر تسلا می‌گوید که رانندگان نباید به طور کامل و 100 درصدی به سیستم رانندگی خودران اعتماد کنند٬ زیرا همه چیز در شرایط آرمانی خود قرار ندارد.

رانندگان خاطی نیز باید از فریب دادن سیستم رانندگی خودران دست بکشند٬ زیرا این کار می‌تواند جان بسیاری از افراد را به خطر بیاندازد. گفتنی است که چندی پیش مرسدس بنز نیز اعلام کرده بود که کار بر روی پروژه مستقل توسعه فناوری رانندگی خودکار را متوقف کرده‌است و پروژه مشارکتی مرسدس و بی ام و در همین راستا نیز چندی قبل به دلیل پیچیدگی‌های هماهنگی و مدیریتی از دستور کار خارج شده‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی