ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ سیستم‌عامل هارمونی به زبان ساده

تا پیش از اعمال تحریم‌های گوگل، بسیاری از تحلیل‌گران بازار خبر از توسعه یک سیستم‌عامل جدید توسط هواوی می‌دانند. اما با شروع تحریم‌ها هواوی روند توسعه سیستم‌عامل شخصی خود را افزایش داد و اکنون شاهد سیستم‌عاملی به نام هارمونی هستیم. در این ویدیو هر آن چه که لازم است در رابطه با سیستم‌عامل هارمونی بدانید را شرح داده‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

سیستم‌عامل هارمونی بر پایه میکروکرنل بنا نهاده شده تا حداکثر سازگاری را با انواع دیوایس‌ها داشته باشد. به گفته این غول چینی توسعه‌دهندگان می‌توانند تنها یک بار اپلیکیشن خود را برای یک دسته محصول (مثلا موبایل) توسعه داده و به سادگی آن را روی تلویزیون، تبلت و حتی ترموستات مبتنی بر هارمونی عرضه کنند.

همچنین به گفته ریجارد یو مدیرعامل هواوی، هارمونی او اس با اولویت بندی تسک‌ها و کاهش تاخیر ۲۵ درصدی پاسخگویی اپ‌ها، آن‌ها را تا ۵۰ درصد سریع‌تر اجرا می‌کند. به زبان ساده‌تر، سیستم‌عامل هارمونی صد خط کد نوشته شده در اندروید را تنها با یک خط کد اجرا می‌کند. نتیجه آن روانی سیستم‌عامل و اجرای سریع برنامه‌ها به نسبت اندروید است.

سیستم‌عامل هارمونی

نکته جالب دیگر دیوایس‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل، توانایی تبدیل شدن هر کدام از آن‌ها به یک سوپر دیوایس است. یعنی شما می‌توانید با یک دیوایس تمامی دیوایس‌های دیگر را کنترل کنید. در رابطه با سخت‌افزار مورد نیاز نیز ریچارد یو گفته هارمونی تنها یا ۱۲۸ کیلوبایت رم نیز می‌تواند اجرا شود.

از نظر ظاهری اما هارمونی بسیار شبیه به رابط کاربری EMUI گوشی‌های فعلی اندرویدی است. تسک منیجر، نوتیفیکیشن سنتر، اپ سوییجر و کنترل پنل از ویژگی‌های این سیستم‌عامل هستند که برای کاربران فعلی هواوی بسیار آشنا به نظر می‌رسد. البته هارمونی او اس چندین ویژگی جدید نیز دارد که در ویدیوی فوق به آن‌ها پرداخته‌ام. پیشنهاد می‌کنم برای شناخت بهتر سیستم‌عامل هارومونی و دیوایس‌هایی که آن را دریافت می‌کنند، ویدیو را تا انتها مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    لطفا یک دیجی تک هم درباره
    سیستم عامل سیمبین تهیه کنید .
    که چرا شکست خورد .
    و چرا با اینکه اگر روی سخت افزار های موبایل های امروزی پیاده میشد
    از منابع کمتری نسبت به اندروید استفاده میکرد و فوق العاده پرسرعت تر بود .

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۶ مرداد ۱۴۰۰

    سلام
    آقای @کورش چایچی عزیز
    لطفا یک دیجی تک جدید درست کنید . درباره نوستالوژی موبایل TV ها
    از اون گوشی های چینی که تلویزیون دار بودن تا نوکیاو .... امروزه.
    و تو ودیو بگین که چرا با وجود اینکه تراشه DVB-T2 تلویزیون دیجیتال برای موبایل وجود داره دیگه در گوشی ها شاهد Mobile TV ها نیستیم .
    حتی در برند های چینی
    با تشکر

  • sajadparvini
    sajadparvini | ۱۶ تیر ۱۴۰۰

    خیلی خیلی زود هارمونی هم اندروید و هم ios رو پایین میکشه اینو شک ندارم. خیییلی زود

  • limonad
    limonad | ۱۵ تیر ۱۴۰۰

    سیستم عامل هارمونی همون کپی اندرویده و چیز خاصی نداره 😕

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.