ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شاسی‌بلند برقی وندرهال براولی معرفی شد؛ یک خودروی سبز جان‌سخت برای مسیرهای آفرود

شرکت وندرهال (Vanderhall) که مقر آن در یوتا قرار دارد، بیشتر به خاطر تولید اسپیدسترهای سه‌چرخ مشهور است. اما این کمپانی اخیرا با معرفی یک شاسی‌بلند هیجان‌انگیز به بازار خودروهای آفرود نیز ورود پیدا کرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

شرکت وندرهال (Vanderhall) که مقر آن در یوتا قرار دارد، بیشتر به خاطر تولید اسپیدسترهای سه‌چرخ مشهور است. اما این کمپانی اخیرا با معرفی یک شاسی‌بلند هیجان‌انگیز به بازار خودروهای آفرود نیز ورود پیدا کرده است. این شاسی‌بلند جذاب و جان‌سخت براولی (Brawley) نام داشته و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی با قدرت 404 اسب بخار سود می‌برد.

از نظر طراحی، وندرهال براولی تا حدودی شبیه محصولات قدیمی جیپ دیده می‌شود. این شاسی‌بلند آمریکایی ارتفاع بسیار زیادی از سطح زمین دارد، تایرهای آن بسیار پهن بوده و گلگیرها نیز کاملا متورم و بیرون‌زده از بدنه هستند. این خودرو روی رینگ‌های 18 اینچی که با تایرهای حجیم 35 اینچی احاطه شده‌اند، حرکت می‌کند و کمک‌فنرهای آن می‌توانند تا 22 اینچ جابجایی داشته باشند.

با توجه به هم‌تراز بودن دو طرف بدنه با چرخ‌ها، زاویه ورود و خروج برای براولی معنایی ندارد!

در داخل کابین وندرهال براولی مشخص و واضح است که بیشتر بر کارایی تمرکز شده تا زیبایی و فرم. داشبورد این خودرو بسیار ساده طراحی شده و خبری از نمایشگر دیجیتال روی آن نیست.

وجود چند دکمه در قسمت میانه و محفظه قرار دادن اشیا تنها ویژگی شاخص داشبورد براولی هستند!

با توجه به ذات آفرود، براولی فقط به چند قابلیت رفاهی مجهز شده که مهم‌ترین آنها عبارتند از بخاری، کولر، فرمان چرمی و سیستم صوتی با پشتیبانی از بلوتوث! ضمن اینکه درهای این خودرو همانند مکلارن سنا دارای یک قسمت شیشه‌ای در پایین خود هستند تا دید بهتری را نسبت به محیط اطراف فراهم کنند.

نیروبخش وندرهال براولی یک پیشرانه چهار موتوره بوده و هر کدام از چرخ‌ها نیروی خود را از موتوری مستقل دریافت می‌کنند. به عبارت دقیق‌تر هر یک از چرخ‌ها به ماژولی مستقل متصل هستند. این ماژول، موتور، اینورتر، مجموعه چرخ‌دنده، ترمز و سیستم خنک‌کننده را در خود جای داده است.

شاسی‌بلند برقی وندرهال براولی

پیشرانه چهار موتوره براولی در نسخه پرچمدار GTS توانایی تولید 404 اسب بخار قدرت و 651 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه توسط پک باتری 40 یا 60 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و در بهترین حالت تا 200 مایل (322 کیلومتر) مسافت، خودرو را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

به گفته وندرهال برای خنک‌سازی و افزایش چرخه عمر پک باتری از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده شده است. به لطف پشتیبانی از شارژ سریع، در صورت اتصال به درگاه DC تا 80 درصد از ظرفیت باتری در زمانی کمتر از یک ساعت پر می‌شود.

براولی به ترمز ABS، سیستم بازیابی انرژی ترمز و هر چهار چرخ فرمانپذیر تجهیز شده تا قدرت مانورپذیری آن در سطح بالایی قرار داشته باشد.

در رابطه با قیمت وندرهال براولی اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، اما رقم پرداختی برای آن مسلما بسیار بیشتر از مدل Edison2 که حدود 35 هزار دلار قیمت دارد، خواهد بود. این خودروی آفرود برقی به عنوان مدل 2022 راهی بازار شده و علاقه‌مندان می‌توانند از 15 جولای (24 تیر) نسبت به سفارش آن اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی