ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت هند مصونیت حقوقی توییتر در قبال محتواهای کاربران را لغو کرد

با شدت گرفتن تنش‌ها میان دولت هند و توییتر بر سر قوانین جدید حوزه فناوری اطلاعات، در یک حکم دادگاهی اعلام شد که این شبکه اجتماعی دیگر از مصونیت در زمینه محتواهایی که کاربران در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

با شدت گرفتن تنش‌ها میان دولت هند و توییتر بر سر قوانین جدید حوزه فناوری اطلاعات، در یک حکم دادگاهی اعلام شد که این شبکه اجتماعی دیگر از مصونیت در زمینه محتواهایی که کاربران در این پلتفرم منتشر می‌کنند، بهره‌مند نخواهد شد.

دولت هند با صدور حکمی اعلام کرد که توییتر به خاطر عدم تبعیت از قوانین جدید محلی مصونیت حقوقی خود را در این کشور از دست داده است. قوانین جدید فناوری اطلاعات هند در ماه فوریه معرفی شد و از اواخر ماه مه به اجرا درآمد.

سرویس‌های اینترنتی معمولا تحت حمایت قانونی هستند که می‌گوید پلتفرم‌های حوزه فناوری بابت مطالبی که کاربرانشان منتشر می‌کنند مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند. برای مثال، اگر شما در توییتر به کسی توهین کنید، شاید مدیران توییتر بر اثر درخواست شاکی از شما بخواهند که پست‌تان را پاک کنید، ولی انتشار مطلب شما مسئولیتی روی دوش خود شرکت قرار نمی‌دهد.

توییتر در حال حاضر در هند بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد و بدون این مصونیت مسئول تمام حرف‌هایی خواهد بود که روی این شبکه اجتماعی زده می‌شود. این حکم در شرایطی صادر شده که اختلافات میان دولت هند و توییتر شدت گرفته است. گوگل، فیسبوک و چند شرکت دیگر تاکنون به طور کامل یا جزئی با قوانین جدید کنار آمده‌اند ولی ظاهرا توییتر هنوز این قوانین را اجرا نکرده است.

یکی از بخش‌های این قوانین شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی بزرگ (هر شرکتی که در هند بیش از ۵ میلیون کاربر داشته باشد) را به انتصاب یک مدیر ارشد سازگاری با قوانین، یک مدیر محلی برای رسیدگی به شکایات و رابطی برای پاسخگویی به نگرانی‌های محلی ملزم می‌کند.

در حکم حاضر گفته شده که توییتر هیچ کدام از این پیش‌نیازها را انجام نداده است. با حذف این مصونیت مدیران توییتر اکنون باید پاسخگوی محتواهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی باشند. پلیس هند همین حالا هم حداقل پنج شکایت را علیه این شرکت و مسئولانش ثبت کرده است. توییتر هنوز به این خبری واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی