ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شفافیت ردیابی اپ در iOS موجب افزایش سرمایه‌گذاری در تبلیغات اندروید شده است

سرویس‌های تبلیغاتی با راه‌اندازی قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» در iOS به اطلاعات کمتری دسترسی دارند و همین موضوع باعث شده استراتژی کاری خود را تغییر دهند و حالا برای نمایش تبلیغات بیشتر از قبل روی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

سرویس‌های تبلیغاتی با راه‌اندازی قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» در iOS به اطلاعات کمتری دسترسی دارند و همین موضوع باعث شده استراتژی کاری خود را تغییر دهند و حالا برای نمایش تبلیغات بیشتر از قبل روی اندروید تمرکز کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، از زمان آغاز به کار قابلیت App Tracking Transparency در iOS 14.5، اپلیکیشن‌ها باید برای ردیابی کاربران از آن‌ها مجوز بگیرند و همین مسئله موجب شده که سرویس‌های تبلیغاتی هزینه تبلیغات در پلتفرم اپل را کاهش دهند.

بر اساس اطلاعات اولیه شرکت آماری Branch Metrics، کمتر از ۳۳ درصد کاربران iOS به اپ‌ها اجازه داده‌اند فعالیتشان را ردیابی کنند. در نتیجه، تعداد سرویس‌هایی که تبلیغات خود را به پلتفرم موبایلی اپل می‌آورند در فاصله اول ژوئن تا اول ژوئیه یک سوم شده، در حالی که آمارهای شرکت Tenjin از افزایش ۱۰ درصدی تبلیغات پلتفرم اندروید در همین ماه خبر می‌دهد.

شرکت Tinuiti هم الگوی مشابهی را در مقایسه میان هزینه تبلیغات در iOS و اندروید مشاهده کرده است. «اندی تیلور»، مدیر ارشد این شرکت می‌گوید زمانی که کاربران iOS از اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با اپ‌ها خودداری کردند، تبلیغ‌کنندگان Tinuiti دیگر مایل به تبلیغ روی این پلتفرم نبودند. در نتیجه، تقاضا برای تبلیغات روی اندروید بیشتر شد.

تبلیغ‌کنندگان می‌گویند داده‌هایی که نشر تبلیغات روی دستگاه‌های iOS را موثر می‌کرد، دیگر در دست نیستند و توجیهی برای پرداخت هزینه بالای تبلیغات در این پلتفرم وجود ندارد. سرویس‌های تبلیغاتی بدون ردیابی کاربران نمی‌توانند از سلایق و موضوعات مورد علاقه افراد اطلاعات کسب کنند. این داده‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند که به شکلی هدفمندتر تبلیغات خود را برای افراد به نمایش دربیاورند.

تیلور می‌گوید میزان هزینه‌های iOS از رشد سالانه ۴۲ درصدی در ماه مه به ۲۵ درصد در ماه ژوئن رسیده، در حالی که این ارقام برای اندروید از ۴۶ به ۶۴ افزایش یافته است. حالا قیمت تبلیغات در اندروید ۳۰ درصد بالاتر از iOS است، چون تبلیغات در این سیستم عامل هدفمندتر انجام می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی