ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت از ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ در یک بازه زمانی محدود امکان‌پذیر است

ویندوز ۱۱ چند هفته پیش رسما از سوی مایکروسافت معرفی شد و بسیاری از کاربران اقدام به نصب نسخه بتای آن کردند. ولی حالا به نظر می‌رسد که راه بازگشت به ویندوز ۱۰ برای این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

ویندوز ۱۱ چند هفته پیش رسما از سوی مایکروسافت معرفی شد و بسیاری از کاربران اقدام به نصب نسخه بتای آن کردند. ولی حالا به نظر می‌رسد که راه بازگشت به ویندوز ۱۰ برای این افراد بسیار محدود است و فقط مدت زمان خاصی فرصت دارند تا ضمن حفظ اطلاعاتشان به نسخه قبلی برگردند.

ویندوز ۱۱ یکی از جذاب‌ترین سیستم عامل‌های مایکروسافت است که قابلیت‌های امنیتی متعددی را به همراه دارد. این نسخه با کمک تراشه TPM که از پیش‌نیازهای این سیستم عامل است، ایمنی کاربران را در سطح بالایی تضمین می‌کند. خوشبختانه مایکروسافت این نسخه را مثل ویندوز ۱۰ به کاربران تحمیل نمی‌کند. یعنی اگر کاربری از ویندوز ۱۱ استفاده کند و بخواهد به نسخه قبلی برگردد، مایکروسافت این امکان را برای او فراهم کرده اما یک شرط مهم وجود دارد.

ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰

پشتیبانی از ویندوز ۱۰ حدود ۴ سال دیگر ادامه می‌یابد، بنابراین از این نظر مشکلی وجود ندارد، اما مایکروسافت توضیح داده که بازگشت به ویندوز ۱۰ از روی ویندوز ۱۱ فقط در یک پنجره زمانی ۱۰ روزه قابل انجام است. این شرکت در توضیحات بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت خود می‌گوید:

«بعد از این که آپگرید ویندوز ۱۱ را نصب کردید، یک بازه زمانی ۱۰ روزه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد ضمن حفظ فایل‌ها و داده‌هایی که با خود به همراه آورده‌اید، به ویندوز ۱۰ برگردید. اما پس از روز دهم، برای بازگشت به نسخه قبلی باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و ویندوز ۱۰ را به‌صورت Clean Install نصب کنید.»

بنابراین اگر ویندوز ۱۱ را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید و نمی‌دانید که می‌خواهید روی این نسخه باقی بمانید یا نه، بهتر است زودتر تصمیم بگیرید. در صورتی که ۱۰ روز از زمان نصب ویندوز ۱۱ گذشته باشد، نصب مجدد ویندوز ۱۰ نیازمند پاکسازی تمام اطلاعات درایو ویندوز است و نمی‌توان این اطلاعات را به‌راحتی به نسخه قبلی منتقل کرد. ولی اگر هنوز در این پنجره ۱۰ روزه هستید، می‌توانید خیلی آسان به نسخه ویندوز ۱۰ برگردید و تمام تنظیمات و پیکربندی‌های خود را حفظ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Shayan
    Shayan | ۱۷ تیر ۱۴۰۰

    من با Insider Program به ویندوز 11 آپدیت کرده بودم

    • Shayan
      Shayan | ۱۷ تیر ۱۴۰۰

      اما دوستانی که برای Gaming میخوان اصلا عجله نکنند چون Drop FPS خیلی خیلی زیاد هستش برای همه ی کاربر ها - به همین خاطر من سریعا Downgrade کردم به ویندوز 10

مطالب پیشنهادی