ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف وان پلاس ۹ و ۹ پرو از پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ به اتهام تقلب

گیک‌بنچ داده‌های مربوط به بنچمارک گوشی‌های هوشمند وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو را به اتهام دستکاری در نتایج و استفاده از برنامه های مخدوش کننده نتایج عملکرد حذف کرد. پس از بررسی‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

گیک‌بنچ داده‌های مربوط به بنچمارک گوشی‌های هوشمند وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو را به اتهام دستکاری در نتایج و استفاده از برنامه های مخدوش کننده نتایج عملکرد حذف کرد.

پس از بررسی‌های طولانی و مفصل ادعا شده که وان پلاس در گوشی‌های سری وان پلاس ۹ از برخی برنامه‌های بهینه‌سازی استفاده کرده است که می‌تواند روی عملکرد دستگاه تاثیرگذار باشد. بنچمارک استفاده از چنین اپ‌هایی را نوعی تقلب می‌داند و چون در زمان تست دستگاه‌ها چنین برنامه‌هایی فعال بوده، اکنون گیک‌بنچ مدعی است نتایج تست‌ها قابل اتکا نیستند.

براساس قوانین بنچمارک گیک‌بنچ، استفاده از چنین برنامه‌هایی نوعی دستکاری در عملکرد دستگاه محسوب می‌شود و نتایج تست‌هایی که در این شرایط گرفته شده را مخدوش می‌داند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، وان پلاس ۹ و نسخه پرو آن از چنین برنامه‌هایی در زمان تست استفاده کرده‌اند.

گیک‌بنچ قصد دارد سایر گوشی‌های هوشمند وان پلاس را نیز مورد بررسی قرار دهد تا همین موضوع را در مورد آنها ارزیابی کند. پیش از این نیز در آزمون‌های گیک‌بنچ برخی تولیدکنندگان موبایل با روش‌هایی توانسته بودند هنگام اجرای تست، روی برخی مولفه‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرند، دست ببرند و نتایج را مخدوش کنند.

باید دید وان پلاس چه پاسخی به اتهام مطرح شده می‌دهد. تاکنون و از زمان حذف شدن این دو گوشی هوشمند از پایگاه داده گیک‌بنچ، وان پلاس هنوز  پاسخی به اتهام مطرح شده نداده است.

وان پلاس ۹ و نسخه پرو آن سوم فروردین‌ماه معرفی شدند. پرچمدار وان پلاس به نمایشگر امولد ۶.۵۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز است که دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. درون حفره نمایشگر این گوشی هوشمند دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد. این دستگاه ۸.۷ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۲ گرم وزن دارد.

وان پلاس ۹ پرو نیز نسخه پیشرفته‌تر وان پلاس ۹ محسوب می‌شود که نمایشگر بزرگتری دارد. رزولوشن صفحه نمایش LTPO با ابعاد ۶.۷ اینچی این دستگاه برابر +QHD است و رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. به گفته این کمپانی، این پنل مصرف انرژی را در استفاده عمومی تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی