ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خاموشی بدون برنامه
تکنولوژی

اعمال خاموشی بدون برنامه در بخش خانگی ممنوع اعلام شد

وزیر نیرو اعلام کرد که اعمال خاموشی بدون برنامه و بدون اطلاع قبلی در بخش خانگی پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت‌های توزیع باید اطلاع‌رسانی درست و دقیق را رعایت کنند. البته شرایط اضطراری شامل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۰

وزیر نیرو اعلام کرد که اعمال خاموشی بدون برنامه و بدون اطلاع قبلی در بخش خانگی پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت‌های توزیع باید اطلاع‌رسانی درست و دقیق را رعایت کنند. البته شرایط اضطراری شامل این موضوع نخواهد شد.

«رضا اردکانیان» امروز چهارشنبه با حضور در ستاد فرماندهی پیک بار ۱۴۰۰، نحوه اجرای برنامه‌های مدیریت بار و تأمین برق مشترکان را مورد نظارت قرار داد. وزیر نیرو با تأکید بر این‌ که باید نهایت تلاش برای جلوگیری از خاموشی در بخش خانگی به‌ کار بسته شود گفت: «در این روزهای کرونایی اهمیت استمرار تأمین برق بیمارستان‌ها، مراکز حساس و حتی خانه‌های مردم بسیار مهم و خط قرمز ماست.»

خاموشی بدون برنامه

به گفته اردکانیان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور موظف هستند با دقت کافی جداول احتمالی خاموشی را منتشر و به صورت گسترده در رسانه ملی و کانال‌های ارتباطی با مردم منتشر کنند. وزیر نیرو همچنین گفت که اعمال خاموشی بدون برنامه پذیرفتنی نبوده و مدیران شرکت‌های توزیع موظفند که قطعی‌ها را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کنند:

از این پس به جز موارد اضطراری، اعمال خاموشی به مردم بدون برنامه پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت‌های توزیع باید به صورت دقیق و منظم بر اجرای آن نظارت کامل داشته باشند. مدیران هم با حضور در رسانه‌ها و گفت‌وگو با مردم، ضمن تشریح وضعیت برای آنان، صدای مردم را نیز بشنوند.

گفته‌های وزیر نیرو در حالی انجام شده که همین امروز نیز کاربران از رفتن برق خارج از برنامه ارائه شده قبلی در فضای مجازی شکایت داشته‌اند. با این وجود، اردکانیان اعلام کرده که ماینرهای غیرمجاز تا پایان شهریور به طور کامل جمع‌آوری می‌شوند، ضمن اینکه بعضی صنایع نیز برای کاهش فشار بر روی شبکه برق به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.

همچنین به دستور رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور مأمور اصلی رسیدگی فوری به قطعی‌های مکرر برق و احیای حقوق کاربرانی شده که در اثر قطعی‌ها دچار خسارت و زیان‌های مالی شده‌اند.

شایان ذکر است اگر در صورت قطعی‌های برق وسایل منزل‌تان دچار خسارت شده، می‌توانید با مطالعه این مقاله آموزشی دیجیاتو نحوه گرفتن خسارت وسایل آسیب دیده از شرکت برق را فرا بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی