ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قانون جدید نروژ اینفلوئنسرها را به اعلام دستکاری در تصاویر موظف می‌کند

قانون جدید نروژ شرکت‌های تبلیغاتی و اینفلوئنسرها را ملزم می‌کند که در صورت دستکاری تصاویر ویرایش، آن‌ها را در پست‌های خود اعلام کنند. برخی اینفلوئنسرها به این خبر واکنش مثبت نشان داده‌اند ولی عده‌ای آن ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

قانون جدید نروژ شرکت‌های تبلیغاتی و اینفلوئنسرها را ملزم می‌کند که در صورت دستکاری تصاویر ویرایش، آن‌ها را در پست‌های خود اعلام کنند. برخی اینفلوئنسرها به این خبر واکنش مثبت نشان داده‌اند ولی عده‌ای آن را بی‌فایده می‌دانند.

در قانون جدید کشور نروژ هر تصویری از شکل، اندازه یا پوست بدن که توسط تکنیک‌های ویرایش دستکاری شود، باید این تغییرات را اعلام کند. این قانون علاوه بر حوزه تبلیغات، در دنیای سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی هم اجرا خواهد شد و آن‌ها را ملزم می‌داند که در پست‌های تحت اسپانسر یا سایر پست‌هایی که به نحوی از آن‌ها درآمدزایی می‌شود، در صورت دستکاری تصاویر از برچسب ویرایش استفاده کنند.

این قانون ماه گذشته با ۷۲ رای موافق نسبت به ۱۵ رای مخالف در پارلمان نروژ تصویب شد. وزارت کودکان و خانواده نروژ می‌گوید ویرایش تصاویر در پایین آوردن اعتماد به نفس، احساس عدم رضایت و افزایش اضطراب نقش مهمی ایفا می‌کند: «امیدواریم این قانون بتواند اثر خوبی بر آسیب‌های ناشی از تبلیغات، به‌خصوص روی کودکان و نوجوانان داشته باشد.»

این وزارت‌خانه در گزارش خود گفته بود که بی‌اشتهایی سومین دلیل متداول مرگ و میر در میان دختران جوان نروژی است. فشار روانی برای دستیابی به بدن زیبا یکی از مباحث مهم این کشور در سال‌های اخیر بوده است.

اگنت هوزبای، اینفلوئنسر موافق قانون جدید نروژ

این قانون که در واقع متممی بر قانون بازاریابی سال ۲۰۰۹ است، پیش از اجرایی شدن باید به تایید پادشاه نروژ برسد. این طرح بیشترین اثر را بر برندها، شرکت‌ها و پست‌های اسپانسری اینفلوئسرها خواهد داشت. از مصادیق دستکاری‌هایی که نیازمند دریافت برچسب ویرایش هستند می‌توانیم به افزایش اندازه لب، باریک کردن کمر و عضلات اغراق‌آمیز اشاره کنیم.

تعدادی از اینفلوئنسرهای مطرح نروژ از جمله «مارتین هال‌ورسن»، «جانکا پولیانی» و «اگنت هوزبای» نسبت به این خبر واکنش مثبت نشان داده‌اند. با این حال، «ایرین کریستانسن» می‌گوید تصویب این طرح شبیه میانبری برای حل مشکل است که در حقیقت هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. به باور او مشکلات مربوط به سلامت روانی بسیار عمیق‌تر از چند تصویر ویرایش‌ شده‌ هستند و اضافه کردن یک برچسب به پست‌ها باعث تغییر زندگی نوجوانان نخواهد شد.

انگلیس در ماه فوریه اینفلوئنسرها را از انتشار تصاویر با فیلترهای زیبایی غیرواقعی منع کرده بود. فرانسه و آمریکایی هم قوانین مشابهی را ارائه کرده بودند تا از مصرف‌کنندگان در برابر القای پیام بدن ایده‌آل و زیبا محافظت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی