ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لغو امتحانات قطعی برق
تکنولوژی

قطعی برق برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها را مختل کرد؛ دردسر جدید برای دانشجویان

دانشگاه علامه طباطبایی از لغو امتحانات پایان ترم امروز این دانشگاه به دلیل ایجاد مشکل در سرورهای خود در پیرو قطعی مکرر برق خبر داد. به نظر می‌رسد مصائب دانشجویی در پاندمی کرونا تمامی ندارد. ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

دانشگاه علامه طباطبایی از لغو امتحانات پایان ترم امروز این دانشگاه به دلیل ایجاد مشکل در سرورهای خود در پیرو قطعی مکرر برق خبر داد. به نظر می‌رسد مصائب دانشجویی در پاندمی کرونا تمامی ندارد.

از ابتدای 99 و با شیوع ویروس کرونا در کشور، آموزش مدارس و دانشگاه‌ها نیز مجازی شده است که دردسرهای زیادی برای دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه داشته است. عدم زیرساخت مناسب در دانشگاه‌ها، کیفیت اینترنت و پوشش شبکه در سراسر کشور، کاهش کیفیت آموزش و برگزاری مجازی امتحانات از جمله مشکلاتی است که طی روزهای کرونایی گریبان‌گیر دانشجویان شده است.

اخیرا نیز قطعی‌های گسترده برق در کشور به چالشی بزرگ تبدیل شده و برای دانشجویان که در ایام امتحانات به سر می‌برند، مشکلات زیادی ایجاد کرده است. به طور مثال دانشگاه علامه طباطبایی از لغو امتحانات پایان ترم این دانشگاه که قرار بود امروز برگزار شود، خبر داد.

این دانشگاه از طریق کانال‌های ارتباطی خود به دانشجویانش اطلاع داده که امتحانات پایان ترم مورخ 16 تیر همگی لغو شده و به شنبه ۱۹ تیر منتقل شده است.

لغو امتحانات و قطعی برق

دانشگاه علامه طباطبایی دلیل این اتفاق را ایجاد مشکل در سرورهای سایت خود به دلیل قطعی مکرر برق اعلام کرد. ظاهرا امتحاناتی که قرار بوده ساعات 8 و هشت و سی دقیقه صبح امروز برگزار شوند نیز با مشکلاتی همراه بوده است.

همچنین شنیده می‌شود دانشگاه آزاد اتصال به اینترنت به روش Hotspot را به دانشجویان خود آموزش داده است تا در ایام قطعی برق بتوانند با استفاده از لپ‌تاپ و اینترنت گوشی خود، به صورت مجازی در امتحانات شرکت کنند.

این روزها که شاهد قطعی برق هستیم، ضربه نهایی به دانشجویان وارد شده تا علاوه بر استرس‌های خاص دوران دانشجویی، امکان پاسخ دادن به سوال امتحانات نیز از آن‌ها گرفته شود. البته وزارت علوم که پیش بینی قطعی برق در ایام امتحانات پایان ترم را کرده بود، چندی پیش با ابلاغ دستورالعملی به دانشگاه‌ها در خصوص مساعدت با دانشجویان، تاکید کرده بود تا سازوکاری برای شرکت همه دانشجویان در امتحانات مجازی پایان ترم در نظر گرفته شود.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم پیش از این اعلام کرده بود تکیه اعضای هیئت علمی در نمره‌دهی به دانشجویان نباید روی برگزاری امتحان پایان ترم باشد بلکه فعالیت‌های یک ترم دانشجو بایستی سهمی بیشتر در این زمینه به خود اختصاص بدهد. وی همچنین تاکید کرده بود در صورت نیاز، امتحان پایان ترم مجدد برای دانشجو برگزار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی