ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتهام تازه علیه هکرهای روسی: حمله به سیستم‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا

هکرهای روسی وابسته به گروه «Cozy Bear» مظنون هستند که طی یک هفته گذشته، سامانه فضای ابری «Synnex»، شرکت ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات به کمیته ملی جمهوری خواهان (RNC) آمریکا را مورد حمله قرار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

هکرهای روسی وابسته به گروه «Cozy Bear» مظنون هستند که طی یک هفته گذشته، سامانه فضای ابری «Synnex»، شرکت ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات به کمیته ملی جمهوری خواهان (RNC) آمریکا را مورد حمله قرار داده‌اند.

اگر این حمله هکری واقعا به وقوع پیوسته باشد، باعث افشای اطلاعات بیش از صد شرکت و سازمان دولتی وابسته به کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا می‌شود. بلومبرگ در گزارشی ضمن اشاره به وقوع این حمله هکری، از سخنگوی RNC در مورد این موضوع سوال کرد. سخنگوی کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا منکر هک شدن سیستم‌های این سازمان توسط هکرهای روسی شد، اما تایید کرد که یکی از ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در Synnex در معرض خطر باج افزارها قرار گرفته است.

همزمان کمیته ملی جمهوری خواهان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که داده‌های Synnex در معرض حمله سایبری قرار گرفته است ولی آنها بلافاصله تمام دسترسی حساب‌های Synnex به سامانه فضای ابری را مسدود کرده‌اند. همچنین در بیانیه منتشر شده به این نکته اشاره شده که تیم متخصص Synnex با همکاری مایکروسافت، موضوع را بررسی کرده و پس از بررسی دقیق اعلام کردند که هیچ داده‌‌ای در معرض حمله هکرها قرار نگرفته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که هکرهای روسی سعی کرده‌‌اند از طریق Synnex به داده‌های کاربران در فضای ابری دسترسی پیدا کنند ولی موفق نشده‌اند.

این شرکت ادعا می‌کند که در کنار مایکروسافت، یک کمپانی امنیتی شخص ثالث نیز در حال بررسی حمله هکری است. گفته می‌شود هکرهای روسی وابسته به گروه Cozy Bear مظنون اصلی این حمله سایبری هستند. گفتنی است در صورت موفق بودن چنین حمله هکری، آنها می‌توانستند به داده‌های بیش از صد شرکت و سازمان دولتی دسترسی پیدا کنند. همچنین اگر این دسترسی رخ داده بود، حتی ابزارهای شرکت‌های امنیت سایبری که برای جلوگیری از این نوع حملات طراحی شده‌اند، زیر سوال می‌رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی