ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماینرها
تکنولوژی

وزیر نیرو: ماینرها تا آخر تابستان خاموش می‌شوند

وزیر نیرو اعلام کرده که تا امروز با کمک نیروی انتظامی، بیش از 3000 مرکز غیرمجاز ماینینگ جمع‌آوری شده و تا پایان تابستان قرار است که تمام ماینرها خاموش شوند. این کار در پی دستور ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۲

وزیر نیرو اعلام کرده که تا امروز با کمک نیروی انتظامی، بیش از 3000 مرکز غیرمجاز ماینینگ جمع‌آوری شده و تا پایان تابستان قرار است که تمام ماینرها خاموش شوند. این کار در پی دستور ریاست جمهوری انجام خواهد گرفت.

«رضا اردکانیان» در جلسه کمیسیون انرژی مجلس و در جریان بررسی علت خاموشی‌های اخیر، تأکید کرد که برای مدیریت خاموشی‌ها عزمی جدی شک گرفته که قرار است تا پایان تابستان به نتایج مطلوبی برسد: «در خصوص نقش استخراج رمزارزها بر خاموشی‌ها باید عرض کنم که با کمک دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی، در هفته‌های اخیر ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز که در آنها ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر وجود داشت جمع‌آوری شد، برق مصرفی این مراکز غیرمجاز ۵۷۰ مگاوات بوده و برق مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات است.»

ماینرها

او در ادامه گفت: «بررسی‌ها و نظارت‌‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و بلافاصله بعد از اعلام رئیس جمهور، تا آخر تابستان ماینرها قرار است خاموش شوند. شب گذشته جلسه مفصلی در این زمینه برگزار شد و دادستان کل کشور به همه مراکز اعلام کردند که دستگاه‌های جمع آوری شده نیز تا پایان تابستان نگهداری شده و تحویل داده نشود.»

وزیر نیرو ادامه داد که بر اساس مصوبات جلسه، قرار است برخی صنایع به مدت دو هفته تعطیل شوند تا هم از فرصت تابستان و هم با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور برای کاهش فشار بر شبکه برق استفاده شود.

گفتنی است جلسه کمیسیون انرژی مجلس همچنان ادامه داشته و نمایندگان در حال اظهار نظر و پیشنهادات برای کنترل وضعیت به وجود آمده هستند. در راستای مدیریت مصرف برق نیز روز گذشته رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که دادستان کل کشور، مسئول رسیدگی به قطعی‌های مکرر برق خواهد بود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای با ارسال نامه‌ای خطاب به محمدجعفر منتظری به احیای حقوق عامه در اثر خسارات ناشی از قطعی برق تأکید کرد و از دادستان خواست که علل قطعی‌های بدون اطلاع قبلی برق شناسایی و نتیجه به ریاست قوه گزارش شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی