ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۸ اپلیکیشن برای تغییر ظاهر اندروید در موبایل و ساعت هوشمند

اگر از ظاهر محیط موبایل اندرویدی خود خسته شده‌اید، ابزارهای متنوعی برای ایجاد تغییرات در دسترس شما قرار دارد. مجموعه آیکن‌ها، تصاویر پس زمینه زنده و لانچرها تنها بخشی از ابزارهای ارائه شده برای تغییر ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

اگر از ظاهر محیط موبایل اندرویدی خود خسته شده‌اید، ابزارهای متنوعی برای ایجاد تغییرات در دسترس شما قرار دارد. مجموعه آیکن‌ها، تصاویر پس زمینه زنده و لانچرها تنها بخشی از ابزارهای ارائه شده برای تغییر ظاهر اندروید است که پتانسیل‌های بسیاری را درون خود جای داده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین ابزارها در این زمینه خواهیم پرداخت.

۱. Action Launcher

اکشن لانچر ابزار مناسبی برای فراهم کردن پوسته‌های مختلف در اندروید است که عناصر ساده و پایه جهت شخصی‌سازی را نیز ارائه می‌دهد. امکان تغییر خودکار رنگ‌های به کار رفته با توجه به تصویر پس‌زمینه دستگاه هم وجود دارد. از سایر قابلیت‌های برنامه می‌توان به میانبر اپ‌ها به سبک اندروید ۷.۱، پنل دسترسی سریع، تغییر اندازه خودکار آیکن‌ها و برخی ویژگی‌های لانچر گوشی‌های پیکسل گوگل اشاره کرد. Evie Launcher نیز گزینه مشابه دیگری است که امکاناتی در سطح اکشن لانچر دارد. ابزارهای شخصی‌سازی، مهم‌ترین رکن چنین اپ‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانند کاربران را در جهت دستیابی به ظاهر دلخواه یاری کنند.

Action Launcher: Pixel Edition

Action Launcher: Pixel Edition

سازنده: Action Launcher قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۶ مگابایت زبان:

۲. Energy Bar

مجموعه اپلیکیشن‌های Energy Bar امکان شخصی‌سازی صفحه نمایش را برای کاربران ایجاد می‌کنند. نسخه اصلی اپ تنها برای تغییر نوار بالایی صفحه‌ نمایش به نشانگر میزان باتری طراحی شده است. البته استفاده از طراحی قطره‌ای یا پانچ برای دوربین سلفی در دستگاه‌های جدیدتر کمی موجب دردسر شده است؛ اما توسعه‌دهنده با ارائه سایر اپ‌های Energy Ring سعی کرده است تا چنین محدودیت‌هایی را دور بزند. برای اطمینان از پشتیبانی موبایل خود توسط برنامه می‌توانید به صفحه توسعه‌دهنده مراجعه کنید. تبدیل نوار بالایی نمایشگر به نمایانگر باتری می‌تواند راه حلی ساده اما موثر برای تغییر ظاهر اندروید محسوب شود.

Energy Bar - A pulsating Battery indicator!

Energy Bar - A pulsating Battery indicator!

سازنده: IJP قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳ مگابایت زبان:

۳. Facer و Watchmaker 

سیستم عامل Wear OS گوگل با پشتیبانی وسیعی از قابلیت‌های شخصی‌سازی عرضه شده است. اپلیکیشن‌های Facer و WatchMaker نیز در همین راستا تلاش کرده‌اند تا امکانات متنوعی برای طراحی پوسته‌های شخصی در ساعت‌های هوشمند اندرویدی فراهم کنند. همچنین هزاران پوسته از پیش آماده ساخته شده توسط سایر کاربران نیز در دسترس قرار دارد. کاربران می‌توانند پوسته‌های خود را درون اپ آپلود کنند تا نقشی در گسترش جامعه کاربری آن‌ها نیز داشته باشند. Facer از گلکسی Gear S2 و S3 هم پشتیبانی می‌کند. 

Facer Watch Faces

Facer Watch Faces

سازنده: Little Labs, Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۹ مگابایت زبان:

۴. Gboard و SwiftKey

کیبورد یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که کاربران زمان زیادی در روز با آن سپری می‌کنند. تغییر ظاهر کیبورد می‌تواند نقش پررنگی در عوض کردن حال و هوای دستگاه داشته باشد. Gboard و SwiftKey دو اپلیکیشن صفحه کلید محبوب اندروید محسوب می‌شوند که قابلیت‌های متنوعی به همراه دارند و از شخصی‌سازی پشتیبانی می‌کنند. سوییفت‌کی از پوسته‌های منحصربه‌فرد در کنار تم‌های فصلی و مناسبتی بهره می‌برد. قابلیت‌های جی‌بورد کمی ساده‌تر است و به تغییر رنگ و حالت کلیدها خلاصه می‌شود. اپلیکیشن‌های مشابه دیگر نیز یافت می‌شوند اما دو محصول گوگل و مایکروسافت کاملاً رایگان هستند و برای استفاده از تمامی ویژگی‌ها نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. 

Gboard - the Google Keyboard

Gboard - the Google Keyboard

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۸ مگابایت زبان:

۵. KWGT و KLWP

اپلیکیشن KWGT امکان ساخت ویجت‌های سفارشی را ارائه می‌کند که می‌تواند ابزار مناسبی برای تغییر ظاهر اندروید به شمار برود. پشتیبانی از گوگل فیت، بیشتر حسگرها، داده‌های آب و هوا و حتی تایمرهای اختصاصی از جمله قابلیت‌های برنامه محسوب می‌شوند که می‌توانند در ایجاد ویجت مورد استفاده قرار بگیرند. برای تعریف روندهای خودکار می‌توان از Tasker نیز استفاده کرد که به خوبی پشتیبانی می‌شود. KLWP نیز برای ساخت تصاویر پس زمینه زنده کاربرد دارد. همچنین به کمک KLCK می‌توان اقدام به ساخت صفحه قفل سفارشی هم کرد که امکان افزودن المان‌های متنوع به آن‌ها وجود دارد.

KWGT Kustom Widget Maker

KWGT Kustom Widget Maker

سازنده: Kustom Industries قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۵ مگابایت زبان:

۶. Nova Launcher

نوا لانچر احتمالاً به عنوان بهترین لانچر اندروید محسوب می‌شود که همچنان از سوی توسعه‌دهنده پشتیبانی می‌شود. قابلیت‌های مناسب برای شخصی‌سازی به وفور در نوا لانچر دیده می‌شوند و می‌توانید ظاهر آن را هرطوری که دوست دارید، تغییر دهید. البته بیشتر قابلیت‌های شخصی‌سازی روی عملکرد تمرکز دارند، اما ظاهر لانچر نیز دستخوش تغییرات می‌شود. اپلیکیشن جداگانه‌ای برای پوسته‌های آن نیز در گوگل پلی منتشر شده است. افزونه‌هایی نیز برای افزایش قابلیت‌ها در دسترس قرار دارد. برای استفاده از تمامی امکانات برنامه نیاز به استفاده از نسخه پولی است؛ ولی کاربران می‌توانند از نسخه‌های کرک شده غیررسمی نیز استفاده کنند.

Nova Launcher

Nova Launcher

سازنده: TeslaCoil Software قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۰ مگابایت زبان:

۷. Tapet

اپلیکیشن‌های متنوعی برای انتخاب تصویر پس‌ زمینه در اندروید وجود دارند که هرکدام قابلیت‌های مختلفی درون خود جای داده‌اند. Tapet نیز یکی از همین عناوین است که می‌تواند به کمک الگوهای متنوع، تصاویر متغیر ایجاد کند. بیش از ۱۰۰ الگو درون اپلیکیشن وجود دارد و رنگ‌های آن‌ها نیز کاملاً قابل شخصی‌سازی است. تمامی تصاویر ساخته شده امکان استفاده آفلاین را نیز دارند. البته استفاده از امکانات برنامه چندان آسان نیست و احتمال دارد در ابتدا کمی پیچیده و گیج‌کننده به نظر برسد. در نسخه رایگان تعداد محدودی الگو در دسترس است درحالی که نسخه پولی تمامی الگوها را ارائه می‌کند.

Tapet

Tapet

سازنده: SharpRegion قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱ مگابایت زبان:

۸. UCCW

UCCW یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای ساخت ویجت‌های سفارشی در اندروید است که مانند KWGT از ادیتور WYSIWYG استفاده می‌کند. می‌توانید موارد متعددی مانند رویدادهای تقویم، آب و هوا، میزان باتری، تماس‌های از دست رفته، نوتیفیکیشن‌های مختلف و موقعیت مکانی را به ویجت‌ها اضافه کنید. مجموعه پوسته‌های اضافی نیز از طریق گوگل پلی قابل دانلود است. امکان وارد کردن ویجت‌های ساخته شده توسط سایر کاربران هم به دستگاه وجود دارد. با این حال هنگام استفاده از برنامه ممکن است با باگ‌هایی مواجه شوید اما عملکرد کلی آن مناسب است.

UCCW - Ultimate custom widget

UCCW - Ultimate custom widget

سازنده: VasuDev قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۸ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein.Fazel
    Hossein.Fazel | ۱۸ تیر ۱۴۰۰

    خیلی جالب بود👌👌👌
    من سه تا پیشنهاد هم دارم
    ۱_ultra iso : یه برنامه برای تغییر و شخصی سازی پنل تنظیم صدا
    ۲_ one shade : برای ایجاد تغییر در منوی کشویی اعلان
    ۳_ mi control center : این هم مثل همون قبلیه است با این تفاوت که منوی کشویی گوشی شما رو شبیه به گوشی های شیائومی می‌کنه

مطالب پیشنهادی