ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول گیمینگ اپل
تکنولوژی

اپل گلس می‌تواند لنز فرنل و نمایشگر متحرک داشته باشد

هدست واقعیت افزوده اپل موسوم به «اپل گلس» ممکن است برای رفع مشکل تاری ناشی از حرکت از نمایشگر متحرک استفاده کند و در عین حال با لنز فرنل وزن هدست را پایین نگه دارد. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

هدست واقعیت افزوده اپل موسوم به «اپل گلس» ممکن است برای رفع مشکل تاری ناشی از حرکت از نمایشگر متحرک استفاده کند و در عین حال با لنز فرنل وزن هدست را پایین نگه دارد.

بر اساس اطلاعاتی که از دو پتنت جدید اپل به دست آمده، این شرکت به دنبال استفاده از فناوری‌های جدید و پیشرفته در زمینه نمایشگر اپل گلس است تا این دستگاه برتر از تمام رقبا باشد. در پتنت اول که ۲۹ اوت ۲۰۱۹ به ثبت رسیده، به تکنیکی برای رفع مشکل تاری ناشی از حرکت اشاره شده است. اپل می‌گوید می‌توان حسگرهایی را در هدست قرار داد تا حرکات دستگاه را شناسایی کنند.

سپس اطلاعات مربوط به حرکات میان-فریمی به دست آمده و از آن برای تنظیم عملگری استفاده می‌شود که در نمایشگر قرار می‌گیرد. این عملگر نمایشگر را در جهت مخالف تغییرات میان-فریمی حرکت می‌دهد. به‌علاوه، این سیستم می‌تواند حرکات میان-فریمی پیکسل‌ها را روی صفحه شناسایی کرده و از این مؤلفه هم برای تنظیم عملگر استفاده کند. در نتیجه، حرکات تقریبا خنثی شده و تاری صفحه کاهش می‌یابد.

در پتنت دوم به استفاده از لنز فرنل برای کاهش وزن نمایشگر اپل گلس اشاره شده است. هدست‌های VR برای نمایش صحیح تصویر در نمایشگری که با فاصله نزدیکی در مقابل چشم کاربر قرار گرفته، از مجموعه‌ای از لنزها استفاده می‌کنند. اپل در این پتنت می‌گوید لنزهای مدنظر این شرکت دارای سطح محدبی به سمت نمایشگرند که به کاربر اجازه می‌دهد تصویر را ببیند. خود نمایشگر می‌تواند تخت یا خمیده باشد و لنزها هم در صورت نیاز از خمیدگی صفحه استفاده کنند.

در طرح پیشنهادی اپل امکان استفاده از دو لنز فرنل وجود دارد که یکی نور صفحه را با توجه به یک الگوی توزیع خاص تنظیم می‌کند و دیگری می‌تواند نوری را که به لنز تابانده می‌شود، گردآوری کرده و آن را به چشم کاربر برساند. استفاده از این سیستم موجب کاهش میزان استفاده از شیشه می‌شود و وزن هدست را پایین می‌آورد.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که اپل به تناوب پتنت‌های مختلفی را به ثبت می‌رساند، ولی لزوما از همه آن‌ها استفاده نمی‌کند و موارد بالا هم ممکن است هرگز در یک محصول مصرفی به کار گرفته نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی