ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشنی که مقاومت در برابر نفوذ آب به موبایل را مجازی می‌سنجد

اپلیکیشن رایگان «Water Resistance Tester» با استفاده از حسگر فشارسنج داخل گوشی، استاندارد IP67/IP68 در مورد مقاومت در برابر نفوذ آب در گوشی‌های اندرویدی را بررسی می‌کند. اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار مانند سری گلکسی S21 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اپلیکیشن رایگان «Water Resistance Tester» با استفاده از حسگر فشارسنج داخل گوشی، استاندارد IP67/IP68 در مورد مقاومت در برابر نفوذ آب در گوشی‌های اندرویدی را بررسی می‌کند.

اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار مانند سری گلکسی S21 سامسونگ به لطف استاندارد IP68 در برابر غوطه‌وری تا عمق ۱.۵ متری آب مقاومت می‌کنند. با این وجود برای اثبات این موضوع لازم است کاربران گوشی خود را در آب غوطه‌ور کنند. اما به لطف اپلیکیشن اندروید جدیدی به نام Water Resistance Tester اکنون کاربران می‌توانند از بارومتر (فشارسنج) گوشی خود برای بررسی مقاومت در برابر آب استفاده کنند. نکته جالب‌تر این است که برای اندازه‌گیری مقاومت گوشی خود به آب نیاز ندارید و سنسور بارومتر میزان فشار داخل دستگاه را اندازه‌گیری و اپلیکیشن تغییرات آن را مشخص می‌کند.

مقاومت در برابر آب

استفاده از این اپلیکیشن کاملا ساده است و فقط باید گزینه مربوط به شروع تست را فشار دهید. اپلیکیشن پس از انجام این آزمایش، به شما اطلاع می‌دهد که قابلیت مقاومت در برابر آب گوشی شما هنوز سالم است یا خیر. لازم به ذکر است که اگر دستگاه شما دارای درجه حفاظت یا فشارسنج نباشد، نمی‌توانید از اپلیکیشن استفاده کنید.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن هشدار می‌دهد که اگر گوشی کاربران قدیمی است از در معرض آب قرار دادن آن خودداری کنند زیرا طی گذشت زمان، استانداردهای آن ممکن است دیگر کار خود را انجام ندهند. با این حال کاربران اکنون به صورت رایگان می‌توانند اپلیکیشن Water Resistance Tester را از طریق پلی استور گوگل به صورت رایگان دریافت کنند. در حال حاضر اپلیکیشن به همراه تبلیغات ارائه شده است اما با پرداخت ۰.۹۹ دلار علاوه بر کمک به توسعه‌دهنده از شر تبلیغات خلاص خواهید شد.

این اپلیکیشن در نوع خود اولین نیست، اما به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌های دیگری که در پلی استور گوگل موجود هستند، برای گوشی‌های قدیمی‌تر با استانداردهای متفاوت مقاومت در برابر آب طراحی شده باشد و با توجه به بررسی‌های کاربران اکنون ممکن است به صورت دقیق عملیات خود را انجام ندهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی