ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا لندکروزر بر روی دینامومتر؛ آیا موتور V6 دو توربو پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود؟

نسل جدید تویوتا لندکروزر با کد LC300 در حالی رونمایی شده است که این شرکت موتور V8 تنفس طبیعی آن را حذف کرده و از یک موتور V6 مجهز به دو توربوشارژر استفاده کرده است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

نسل جدید تویوتا لندکروزر با کد LC300 در حالی رونمایی شده است که این شرکت موتور V8 تنفس طبیعی آن را حذف کرده و از یک موتور V6 مجهز به دو توربوشارژر استفاده کرده است. حال تولید کننده قطعات افتر مارکت Ekanoo یک دستگاه لندکروزر نسل جدید را بر روی دینامومتر قرار داده تا ببیند موتور جدید 3.5 لیتری V6 دو توربو دقیقا به چه میزان قدرت و گشتاور تولید می‌کند.

تویوتا در حدود 15 سال نسل قبلی یعنی LC200 را بر روی خط تولید داشته و پیوسته این مدل را با موتور V8 تولید می‌کرد. با توجه به خروجی دینامومتر حداکثر نیروی تولیدی موتور جدید بر سر چرخ برابر با 370 اسب بخار با بنزین معمولی است.

تویوتا رقم تولیدی 407 اسب بخاری را برای این موتور اعلام کرده است. می‌دانیم که رقم اعلامی در واقع قدرت تولیدی بر سر میل لنگ است. با توجه به 15 درصد اتلاف نیرو در مسیر انتقال قدرت به چرخ ها رقم نهایی بر سر چرخ برابر با 368 اسب بخار خواهد شد.

این شرکت مجددا با استفاده از سوخت اکتان بالا، لندکروزر جدید را تست کرده که این بار قدرت بر سر چرخ رقم 377 اسب بخار را نشان می‌دهد. میزان گشتاور نیز برابر با 534 نیون متر با بنزین معمولی و 549 نیوتن متر با سوخت اکتان بالا بوده است.

تویوتا میزان گشتاور تولیدی بر سر میل لنگ را برابر با 650 نیوتن متر اعلام کرده است.

شرکت Ekanoo قصد دارد تا با تغییراتی قدرت موتور را تا 500 اسب بخار افزایش دهد.

این لندکروزر از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به همراه 2 دنده کمکی بهره می‌برد. گرچه تویوتا این محصول را با موتور V6 تنفس طبیعی مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و مدل مجهز به موتور 6 سیلندر دیزلی با حجم 3.3 لیتر نیز عرضه می‌کند.

لندکروزر جدید برای اولین بار با کیت اختصاصی GR Sport نیز عرضه می‌شود. گرچه این کیت تنها طراحی ظاهری متفاوتی دارد و در بخش فنی خبری از تغییر نیست.

نسل جدید لندکروزر در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد و تنها مدل بر پایه لکسوس LX در آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی